Az első percekben a legtöbben megnézték a pályát és futottak egy-egy installációs kört – többen is használták a halót, Pascal Wehrlein rögtön le is csúszott a pályáról. Az első körök után mindenki a bokszba vonult és hosszú percek teltek el, mire a kabátban didergő nézők újra versenyautót láthattak a pályán és közel húsz perc után született meg az első mért kör (1:28,842) Esteban Ocon révén.
Fél óra elteltével mutatott először valamit a Mercedes, Nico Rosberg 1:22,748-as idővel állt az élre, Sebastian Vettel nyolc tizedmásodperccel volt lassabb nála – majd jött Lewis Hamilton és bement 1:22 alá, közben pedig Max Verstappen is bejött Vettel elé. Az első szabadedzésekre általában jellemző elfékezéseket, pályaelhagyásokat most is láthattunk, de hamarosan egy szokatlan esemény is megzavarta kedélyeket: Felipe Nasr első szárnyának jobb oldala leszakadt, jött a vörös zászló.
A takarítás után ismét birtokba vette a pályát a mezőny, de a két Mercedes továbbra is messze a többiek előtt járt – Hamilton a legkeményebb keveréken javított tovább, a harmadik-negyedik helyet pedig a két Williams foglalta el. A pálya állapota folyamatosan javult, így ahogy kerültek elő a lágy, majd a szuperlágy abroncsok, úgy gyorsult mindenki, kivéve Max Verstappent, akinek hátsó fékét tűzoltó-készülékkel kellett hűteni, majd ki is szállt a Red Bullból, számára rövidre sikerült az első gyakorlás.
Az utolsó húsz perc kezdetén Vettel a lágy gumikon egy tizeden belülre megközelítette Hamiltont, majd szorosan felzárkózott mögé Kimi Raikkönen is, két Mercedes eközben 16-17 körös etapot teljesített. Az élen állók sorrendje már nem változott, némi meglepetésre Hamiltonon kívül a két Ferrari (lágyakon), a két Force India (szuperlágyakon) és Valtteri Bottas (lágyakon) is megelőzte a kemény abroncsokat használó Rosberget.
Az edzés végeredménye.