DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Sportszerű küzdelmet akar a Mercedes

Három futammal az F1-es szezon vége előtt egyre intenzívebbé válik a párharc a Mercedes-pilóták között, a csapat technikai igazgatója szerint mindkettejük számára biztosítani kell a fair csata feltételeit.

Az idei szezon fordulatainak tekintetében egyáltalán nem tekinthető biztosnak Nico Rosberg 26 pontos előnye Lewis Hamiltonnal szemben, egy hónappal és három versennyel a szezonzárás előtt. Bár a német pilótát eddig elkerülték a technikai hibák, főnöke, Toto Wolff szerint vigyáznia kell arra, hogy ne feszítse túl a húrt, de egyben túl „puhának” sem szabad lennie, mert Hamilton biztosan vérszemet fog kapni emiatt.

Az osztrák csapatvezető bízik benne, hogy pilótái tisztességes módon fogják eldönteni a bajnoki cím sorsát, és Lewis Hamilton is reméli, hogy Rosberg nem fog aljas módszerekhez folyamodni annak érdekében, hogy pályafutása során először övé legyen a legfényesebb trófea. Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója úgy véli, az ő felelőssége az lesz, hogy mindkét pilótája számára megteremtse a feltételeket a sportszerű küzdelemhez - ami az idei szezon fényében nem mindig valósult meg.



„Arra koncentrálunk, hogy megoldjuk a házi feladatunkat, és hogy remek formában leszünk megbízhatóság és teljesítmény tekintetében” - idézte Lowe-öt az F1i.com. „A listánk tetején az áll, hogy a lehető legjobb körülményeket biztosítsuk az igazságos küzdelemhez Nico és Lewis számára, ahogyan a bajnoki harc egyre fokozódik.” Ami azt illeti, a mexikói aszfaltcsík komoly próba elé állítja a gépeket a naptár leggyorsabb egyenesével (a legjobb autók bőven meghaladták a 360 km/h órát) és tengerszint feletti magasságával (2285 méter).

„Technikai szempontból kulcsfontosságú Mexikóváros elhelyezkedése, a légnyomás itt 80%-a megszokottnak” - folytatta a szakember. „Ez az aerodinamika szerepének csökkentésével jár, leszorítóerő és ellenállás terén is, míg a turbómeghajtású hibrid-erőforrásunk a megszokott szinten tud majd működni. A pályán kicsi a tapadás, ahogyan a fékeket is igénybe veszi, hiszen a nagy sebességek mellett kicsi hűtés és az ellenállás mértéke.”

„Nagyon sok mindenre oda kell figyelni, végső soron pedig az a lényeg, hogy mindkét autónk megbízható legyen. A pilóták számára is trükkös hétvége jön, hiszen bár ugyanolyan mértékű leszorítóerővel mennek majd, mint Monzában, ezen a pályán sokkal több a kanyar. Ez okozhat nekik némi fejfájást, de egyúttal remek versenyt vívhatnak egymással - reméljük, hogy a közönség nagyon fogja élvezni majd” - tette hozzá Lowe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: