Napjainkban a Mercedest makulátlanul, gördülékenyen működő istállóként ismerjük az F1-ben, ám az építkezés időszakában ez még egyáltalán nem volt így. A csapat 2013-ban lépett a változások útjára komoly átszervezésekkel, amelyek során Toto Wolff és Niki Lauda is vezető pozícióba került Brackley-ben, ahol korábban Ross Brawn kezében volt az irányítás. A sok főnök nem fért el kis helyen, Brawn pedig a szezon végén el is hagyta az istállót, amiről a november 3-án megjelenő, Adam Parr-ral közösen írt könyvében, a Total Competitonben ír részletesen, és amelyből most a Motorsport közölt egy részletet.
„A Mercedesnél az történt, hogy olyan embereket varrtak a nyakamba, akikben nem tudtam megbízni. Sohasem értettem igazán, hogy mik a terveik. Niki mondott nekem valamit, aztán azt hallottam, hogy másnak egészen mást beszélt ugyanarról a dologról” - írta le Brawn a három és fél évvel ezelőtti állapotokat.
„Olyan emberek mellett kellett tehát boldogulnom, akik iránt nem éreztem bizalmat, és akik már azzal megpecsételték a viszonyunkat, hogy hogyan viselkedtek velem. 2013 kezdetén megtudtam, hogy Paddy Lowe leszerződött a csapattal, a döntést pedig Stuttgartban hozták meg. Amikor erről megkérdeztem Totót és Nikit, mindketten a másikat hibáztatták. Találkoztam velük, hogy átbeszéljük a helyzetet, de ők csak egymásra mutogattak. Nem éreztem a bizalmat, és így nem láttam magam számára jövőt a csapatban, hacsak nem szállok harcba azért, hogy eltávolítsam őket.”
Brawn azt is elárulta, hogy igazak voltak azok a 2013-ban napvilágot látott híresztelések is, miszerint Wolff a háta mögött negatívan nyilatkozott róla és a Mercedes legfelső vezetőségéről is, a beszélgetést pedig Colin Kolles, a Caterham akkori tulajdonosa rögzítette, és zsarolásra használta fel.
A brackley-i istállóval 2009-ben még saját neve alatt bajnoki címet szerző Brawn aztán 2013 végén, éppen a Mercedes sikerkorszakának kezdete előtt hátat is fordított a csapatnak, és azóta semmilyen szerepet nem vállalt az F1-ben.
„A számos bonyodalom közül az egyiket az jelentette, hogy Toto is Niki és részvényeseivé váltak a csapatnak, amit érdekes döntésnek tartottam a Mercedes részéről - sohasem értettem igazán az okát. A cég olyan vezetőséget akart, amely elkötelezett irántuk, és ők is úgy láthatták ezt, hogy résztulajdonosként nagyobb tiszteletet kapnak a csapattól” - indokolta még a szakember az összeférhetetlenség egyik mozgatórugóját.