Kétség sem fér hozzá, hogy a Ferrari mai napig a sportág egyik legbefolyásosabb szereplője, de tíz-tizenöt évvel ezelőtt, regnáló világbajnokként sokkal többen „félték” őket, mint manapság. Visszaidézhetjük azokat az időket, amikor Bernie Ecclestone különalkut kötött velük, komoly pénzösszeget felajánlva nekik azért, hogy hosszú távra elkötelezze őket a sportág mellett, 2005-ben pedig komoly viták zajlottak a szabályokkal kapcsolatban.
Ők voltak azok, akik megvétózták a módosított autóval rajthoz állni kívánó Minardi indulását 2005-ben, Melbourne-ben, de néhány hónappal később, Indianapolisban is össztűz zúdult rájuk, amikor nem egyeztek bele semmilyen kompromisszumba, amely lehetővé tette volna a michelines csapatok részvételét. Ross Brawn, a csapat akkori főmérnöke, valamint a Williams egykori vezérigazgatója, Adam Parr közös könyvében, a hamarosan megjelenő Total Competitionben az egykori atomfizikus elmesélte, hogy nem tudott a Ferrari vétójogáról, amellyel akkoriban rendelkeztek. Állítása szerint kihasználhatták volna a 2005-ös, egyversenyes gumiszabály bevezetésekor, amelyről úgy véli, egyértelműen a Ferrari hegemóniájának megtörésére született.
„Nem tudtam, hogy vétójogunk volt akkoriban” - mondta Brawn. „Nem használtuk, és nem hinném, hogy Jean valaha is használta volna, mert tudtuk, hogy rossz dolog volt” - utalt a szakember a Ferrari akkori csapatfőnökére, az FIA mai elnökére, Jean Todtra. A később saját csapattal bajnoki címet nyerő brit megerősítette, hogy ferraris karrierje végén szerzett tudomást az egészről. Brawn szerint ez indíthatta őket arra, hogy nem támogatják a Michelin-gumikat használó gárdák ötleteit az emlékezetes, 2005-ös USA Nagydíjon. „Olyan helyzetben voltunk, ahol sértve és üldöztetve éreztük magunkat amiatt, ami a gumiszabályok körül zajlott. Az volt az állásfoglalásunk, hogy nem fogunk szimpátiát mutatni, amikor az ’elkövetők’ szembesültek a gumiproblémájukkal” - tette hozzá a brit.