A pilótapiacon a kirakós egyre több darabja a helyére kerül, az igazán értékes helyek közül már csak három tűnik teljesen bizonytalannak: a Williams egyik ülése a minden bizonnyal hosszabbító Valtteri Bottas mellett, valamint a Renault-nál szabadon álló két hely – melyek, bár a csapat idén igen gyenge formát mutat, hosszabb távon ígéretes gyári szerződést jelenthetnek.
A Renault-val kapcsolatban ismét erőre kaptak azok a találgatások, melyek szerint Carlos Sainz kölcsönben a franciákhoz kerülhet, akár egy olyan opciós joggal is, mely lehetőséget biztosít a Red Bull számára, hogy szükség esetén visszahívja őt – míg az energiaitalosok cserébe olcsóbb erőforrásokat kaphatnának a Renault-tól. Ez ráadásul egyúttal egy spanyol szponzori kör visszatérését is jelenthetné a franciákhoz, ahogy az annak idején Fernando Alonso idejében megszokott volt. (S csak zárójelben jegyezzük meg, hogy ez a lépés Danyill Kvjat F1-es karrierjét is megmentheti, vagy legalábbis meghosszabbíthatja egy évvel...)
Az elképzeléssel mégis van egy kis probléma: az egyik ülésre a befutó nagyon jó eséllyel Esteban Ocon lesz a Renault-nál, aki amellett, hogy francia, vitathatatlanul tehetséges, s a Manornak köszönhetően már F1-es tapasztalattal is rendelkezik. Az Ocon-Sainz kettőssel az új generáció 4-5 legjobbja közül kettő kerülhetne a Renault-hoz, csakhogy (és itt a buktató) mindketten csupán kölcsönben. Sainz ugyanis a Red Bull, Ocon pedig a Mercedes kötelékébe tartozik, s hacsak nem sikerül legalább az egyiküket véglegesen megszerezni maguknak, a jövő bajnokát kereső Renault aligha fog egy olyan párost indítani, akik közül mindkettőt elveszíthetik, ha az anyacsapat úgy dönt.
A Renault egyébként szerencsés helyzetben van, hiszen bőven van kiből válogatniuk: Jolyon Palmer maradása szinte kizárt, egyszerűen nincs miért megtartani őt (bármit is nyilatkozzon a brit), Kevin Magnussen viszont egyelőre még rendelkezésre áll, bár dán pletykák szerint szeptember 30. után szabadon távozhat, ha jobb lehetőséget lát. A mostani csapatától várhatóan távozó Felipe Nasr és Danyiil Kvjat viszont minden bizonnyal szívesen menne a Renault-hoz, a juniorprogramban ott van Szergej Szirotkin is – sőt nemrég még Sergio Perezzel is számolni lehetett, habár ő egyre inkább úgy tűnik, hogy még legalább egy évig marad a Force Indiánál.
Jelen állás szerint abban nincs okunk kételkedni, hogy Esteban Ocon jövőre már a Renault versenyzője lesz, amire a csapat részéről is egyre egyértelműbb utalásokat tesznek. Hogy ki lesz a csapattársa, az még erősen kérdéses, a Red Bull részéről teljesen logikus lépés lenne kölcsönadni Sainzot Enstone-ba – csak épp a fentebb felvetett szempont kérdőjelezi meg erősen ezt a lépést: szeretne a Renault két olyan versenyzőt, akik közül egyik sem az övék?