Monzában a korábbi futamokhoz képest gyengén szerepelt a Red Bull, nem hogy a Mercedesszel nem tudta tartani a lépést, de a Ferrarihoz képest is nagy volt a lemaradás, sőt, Valtteri Bottasszal is megszenvedett az istálló. Christian Horner szerint azonban erre számítottak, nem érte őket meglepetésként.
"Ezen a pályán tisztán a lóerő számít, hiszen lassú kanyarok és hosszú egyenesek alkotják" - mondta Horner a Motorsportnak. "Egyértelmű, hogy mitől függnek itt a dolgok, úgyhogy a teljesítményünk szerintem senki számára nem volt meglepő. Azonban az látszik, hogy jobb helyzetben vagyunk, mint tizenkét hónappal ezelőtt" - tette hozzá.
A következő helyszínek ráadásul kimondottan feküdni fognak az energiaitalosoknak. "Vannak még dolgok, amelyekkel csökkenthetjük a hátrányunkat és tudjuk, hogy a következő pályák sokkal inkább kedvezni fognak az autónknak. Szingapúr, Malajzia, Japán és Mexikó is előnyt jelenthet számunkra."
Különösen úgy, hogy a Red Bull fejlesztéseket is hoz a szezon hajrájára, sőt, a Renault is beveti az új motort, valószínűleg már Szingapúrra. "Lesznek még frissítéseink és úgy hallom, hogy újabb zsetonokat használ fel a Renault is. Mi már főleg 2017-re koncentrálunk, úgyhogy a részünkről ez tényleg csak kisebb fejlesztés lesz" - magyarázta Horner.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy tizenöt lóerővel izmosodhat a francia erőforrás és körönként két tizedmásodperccel gyorsulhat a Red Bull - az üzemanyag-befecskendezésen dolgozott a Renault és új benzinnel is készül a folytatásra. Ezzel együtt csupán három zsetont használnak fel, holott még 21 áll rendelkezésre - azonban Szingapúrban hagyományosan erősek Hornerék, mi lesz, ha még a motor is komolyabbat fejlődik?