A második monzai szabadedzés legérdekesebb eseménye furcsamód nem az aszfalton, hanem a paddockban zajlott, hiszen Bernie Ecclestone és a pálya képviselői épp ebben az időben jelentették be, hogy Monza hivatalosan is megerősítette helyét a következő három évre a Formula-1-es versenynaptárban.
Ami a pályán zajló eseményeket illeti, az élcsapatok leginkább az abroncsokkal kísérleteztek a délután folyamán, azzal kísérletezve, hogy mennyit lehet megtenni az egyes keverékeken. A Mercedes célja például helyszíni értesülések szerint az volt, hogy 19 kört tudjanak megtenni versenyképes tempóban a szuperlágyakon, a számítások szerint ugyanis ennyi kell ahhoz, hogy egy kiállással meg lehessen oldani a versenyt.
Rendkívüli eseményből nem sok történt, elsősorban Esteban Ocon autójának meghibásodását említhetjük, melynek következtében a francia kénytelen volt a pálya szélére parkolni a Manort. Így sem lehetnek teljesen elégedetlenek a kiscsapatnál, hiszen a motorerőt kihasználó Monzában gond nélkül partiban lehetnek a Renault-val, a Sauberrel és akár a Toro Rossóval is.
Mielőtt elkezdték volna a hosszabb etapokat, a mezőny persze gyorsköröket is teljesített, amelyek alapján természetesen a Mercedes tűnik a leggyorsabbnak: Rosberg délelőtti elsősége után ezúttal Lewis Hamilton volt a leggyorsabb csapattársa előtt, majd következtek a Ferrarik és Verstappen, ők tudtak egy másodpercen belül lenni. A legjobb tíz közé a wokingiak rajongóinak nagy örömére mindkét McLaren oda tudott férkőzni.
A szabadedzés végeredménye: