Jelenleg a 22 ülés több mint fele, szám szerint 13 kérdéses még a 2017-es versenyzői felállást illetően, de könnyen lehet, hogy hamarosan, akár napokon belül csökkenni fog ez a szám. A várakozások szerint a legnagyobb mozgás a Williams-Renault-Force India tengelyen lehet, mely csapatok akár egymás közt is cserélhetnek versenyzőket – jelenleg csak egyetlen ülés sorsa dőlt el a hatból: Nico Hülkenberg bizonyosan a Force Indiánál marad jövőre is (már amennyire lehetséges egyáltalán ilyen kijelentéseket tenni az F1-ben).
Német sajtóértesülések szerint azonban a Williams egyik ülésének sorsa már eldőlt, ugyanis Valtteri Bottas két évre szóló szerződést kötött csapatával, ahol F1-es karrierjének kezdete, 2013 óta versenyez – a hírek szerint a finn szerződésében szereplő opciós jog mindenesetre a mai napon, augusztus 31-én jár le. A csapat második embere Claire Williams egyébként a minap így nyilatkozott: „E pillanatban még nem állunk készen a 2017-es felállás bejelentésére, de reményeim szerint rövid időn belül sor kerül erre.”
Ha Felipe Massának távoznia kell a csapattól, az jó eséllyel azzal járhat, hogy a McLarentől Stoffel Vandoorne miatt távozó Jenson Button fog majd kikötni a grove-iaknál, aki ezzel szép keretbe foglalhatja karrierjét. A Williams számára is kimondottan jó lehet ez a megoldás, hiszen a csapat juniorversenyzője, a pénzzel és tehetséggel is megáldott Lance Stroll még nem áll készen a Formula-1-re, Button viszont aligha maradna már 1-2 évnél tovább.
Az elsősorban jelenlegi csapata, a Force India és a Renault közt „őrlődő” Sergio Perez sorsa szintén rövidesen eldőlhet, a 26 esztendős pilóta ugyanis a minap így nyilatkozott a bejelentés időpontjáról: „Reményeim szerint hamarosan, még az ázsiai futamok kezdete előtt” – mondta Perez, akinek maradásában csapata második embere, Bob Fernley szinte biztos: „Jelenleg is zajlanak a tárgyalások, de nagyon meglepő lenne, ha nem maradna meg 2017-re a jelenlegi két versenyzőnk.”
Kétségkívül a Renault háza táján a legnagyobb a bizonytalanság, hiszen még semmi biztosat nem lehet tudni róluk, miközben már legalább tíz név felmerült, akik között öt-hat „komolyabb” jelölt is található. A csapat jelenlegi első számú pilótája, Kevin Magnussen természetesen szeretné mihamarabb megtudni, hogy lesz-e számára folytatás Enstone-ban, hiszen 2014-ben már megtapasztalhatta, mivel jár egy kései bejelentés: a McLaren addig várt, amíg minden más ajtó becsukódott előtte:
„Az elmúlt pár hétben semmi sem történt, semmit nem hallottam a Renault menedzsmentjétől” – idézi a dánt az Ekstra Bladet. „Úgy tudom, hogy arról volt szó, hogy szeptember elején döntenek, s remélem, hogy ezt be is tartják. Mindenesetre semmilyen körülmények között nem akarok olyan helyzetbe kerülni, mint amilyenbe 2014-ben voltam, különben kénytelen leszek magam meghozni egy döntést.”