Lewis Hamilton számára borzalmasan indult a 2016-os Formula-1-es évad: számos műszaki problémája miatt korán tetemes hátrányba került a pontversenyben csapattársával, Nico Rosberggel szemben, s bár ezt a lemaradást azóta ledolgozta, az erőforrás-egységeit így is rohamtempóban elhasználta. Turbóból és MGU-H-ból például már az ötödik, azaz az utolsó, büntetés nélkül felhasználható elem van az autójában, így hosszú ideje nyilvánvaló, hogy nem fogja tudni elkerülni az újabb alkatrész felhasználásáért járó rajthelybüntetést.
A Mercedesnél úgy okoskodtak, hogy az előzésre leginkább alkalmas két helyszín, Spa-Francorchamps vagy Monza közül az egyik lesz az, ahol bevállalják a mezőny végéről való indulást Hamiltonnal. Toto Wolff nemrég úgy fogalmazott, hogy vélhetően az Olasz Nagydíjnak otthont adó pálya lenne az ideális választás, a Motorsport.com szakoldal viszont úgy tudja, hogy a címvédő alakulat „nagy valószínűséggel” már a most hétvégi belga futamon megejti a cserét.
A kérdés csak az, hogy pontosan hány új elemet kap majd Hamilton. A szabály úgy szól, hogy tízhelyes rajtbüntetés jár akkor, ha valaki először használ fel valamely erőforrás-komponensből egy hatodik darabot, s onnan kezdve újabb öt helyet kap, ha további egységekből kerül be hatodik elem az autóba. A Mercedes számára nyilván logikus lenne, ha a hajtáslánc mind a hat összetevőjéből felhasználnának egy hatodikat, hiszen Hamiltont így csak egyszerre sorolnák hátra – sőt, maga a brit korábban azt javasolta csapatának, hogy egyúttal mindenből egy hetedik elemet is kezdjenek el használni.
Ilyen téren az okozza a fejtörést a gárda számára, hogy bár ezzel kétségkívül elkerülnék a későbbi büntetéseket, s csak egy futamot kellene „beáldozniuk”, ám figyelembe kell venniük azt is, hogy a jövőben terveznek-e bármiféle fejlesztést a motoron. Ebben az esetben ugyanis Hamilton nyilván csak újabb büntetés fejében kaphatna az új specifikációjú erőforrásból, márpedig a Mercedesnél megrögzötten ragaszkodnak az egyenlőséghez a két pilóta között – ezért is szeretnék a lehető legtovább elhúzni a háromszoros világbajnok motorcseréjét. Az említett szakoldal szerint leghamarabb csütörtökön születhet meg erről a végső döntés.