2017-ben számos komoly szabályváltoztatást vezetnek be a Formula-1-ben. Ezek közül az egyik a gumikat érinti: a Pirelli a következő idénytől kezdve a jelenleginél szélesebb első és hátsó abroncsokat biztosít majd az istállók számára. Az olasz cég néhány hete meg is kezdte a teszteket, amelyekben a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes segíti őket. Bár a McLaren például visszautasította a lehetőséget, hogy ők is csatlakozzanak az említett hármashoz, mások attól tartanak, hogy ezek az alakulatok korai előnyre tehetnek szert:
„A három csapat, amelyik tesztautót épített a Pirelli számára, óriási előnyhöz fog jutni” – nyilatkozta Andy Green, a Force India technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak. „Mindenki más csak a jövő év elején szerzi meg az első tapasztalatait arról, amelyet a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull már most kipróbálhat.”
„Az adatok egy részét mi is megkapjuk” – ismerte el a szakember, ám szerinte ez nem jelent túl sokat: „De a részt vevő csapatok saját maguknak is adatokat gyűjtenek, amiknek semmi közük a gumikhoz. Például az aerodinamikáról. Ha lett volna kétmillió dollárunk tesztautót építeni, megtettük volna. Gondolkodtunk is rajta, de a megadott időkereten belül egyszerűen képtelenség volt kivitelezni a versenyprogramunkkal párhuzamosan.”