A Ferrari vezetésével megkezdődött az egészen novemberig tartó gyakorlások sorozata, ahol a három jelenlegi élcsapat próbálgatja a Pirelli 2017-es abroncsait. A maranellóiak után a Red Bullon a sor, ők Mugellóban kezdik a tesztidőszakot, a Mercedes pedig szeptember első hetében gurul először pályára a Paul Ricard-on.
A három nagy három-három egyéni tesztet bonyolít le novemberig, az utolsó gyakorlás viszont már kollektív lesz, az évadzáró után, Abu Dhabiban. Felmerül a kérdés, hogy a tradicionálisan az élgárdák közé tartozó McLaren miért nem kapott az alkalmon, és miért nem vesz részt a némi gumielőnnyel járó gyakorlásokon (noha az előnyszerzést elkerülendő a csapatok megegyeztek, hogy az első 2017-es futamokra a gumigyár választja ki az ideális keverékeket).
„Mérlegelnünk kellett a felmerülő költségek, a forrásaink szétbomlasztása, valamint jelenlegi helyzetünk alapján” - mondta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója, hogy miért mondtak nemet a Pirellinek. „Úgy döntöttünk, nem akarunk belebonyolódni egy tesztautó munkálataiba” - tette hozzá a francia. Ami azt illeti, igaza van, hiszen a csapatok nem használhatják az idei modelljeiket a teszteken - a Ferrari a 2015-ös autóját, az SF15-T-ra rakott fel vadonatúj első szárnyat, valamint küldte pályára a Pirelli 2017-es szélesebb abroncsain.
A jelenleg negyedik erőnek számító Williams éppen ezek miatt a többletköltségek miatt döntött szintén úgy, hogy nem tesztel a következő szezonra. „Jelenleg nem tartunk ott, ahol lenni szeretnénk, ezért arra kell koncentrálnunk, hogy fejlesszük az autónkat” - mondta a francia, aki szerint a Pirelli által a három csapattól nyert adatokat a többi csapat is ugyanúgy meg fogja ismerni.