A döntéshozók megegyeztek abban, hogy a Német Nagydíj hétvégéjén egyelőre kísérleti jelleggel nem lesz akkora a szigor a pályát kiszélesítő versenyzők felé, mint az elmúlt néhány futamhétvégén. A csapatok úgy hitték, hogy pilótáik akárhányszor büntetlenül szélesen fordulhatnak az 1-es kanyar kijáratánál, de az FIA továbbra is kihágásként jegyzi fel ezeket, és ismét kilátásba helyezték a büntetést a következetes pályaelhagyások után. Charlie Whiting kifejtette, hogy miért lenne értelmetlen és veszélyes teljesen szabadkezet adni a pilótáknak.
„Egy baj van azzal, ha mindenkinek teljes szabadságot adnánk, tehát ha bárki szankciók nélkül szélesen fordulhatna. Mégpedig az, hogy alapvetően egy új pályán versenyeznénk, ami gyorsabb lenne a jelenleginél, és amely kisebb kifutóterülettel rendelkezne a jelenleginél. Ezt pedig nem engedhetjük meg” - mondta az FIA versenyigazgatója a Motorsportnak.
Igen ám, de a csapatok nem törődnek bele, hogy Whitingék szembemennek a megegyezéssel. A Mercedes, a Red Bull és a Ferrari vezetősége emiatt Bernie Ecclestone-hoz fordult panaszával, abban a reményben, hogy a FOM elnöke meggyőzheti Whitingot a szabály be nem tartásáról...
A helyzet kapcsán a Ferrari elnöke, Maurizio Arrivabene a következőképpen méltatlankodott:
„Tegnap megegyeztünk arról, hogy most kipróbálunk egy ilyen ’szabad’ hétvégét, mivel ennek a pályának megfelelő szélességű bukóterei vannak. De aztán végül mégis mindenkit fejlegyeznek, aki átlép a fehér vonalon, mintha semmit sem beszéltünk volna meg az előző nap. Emiatt most Bernie-hez fordultunk.”