DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
F1

Wehrlein a Williamsnél vagy a Force Indiánál köthet ki?

A Mercedes 21 éves protezsáltja előtt egy időre bezárult a brackley-iek ajtaja, ám több lehetősége is van a jövőre nézve - első körben a csillagosok F1-es partnercsapatai jöhetnek szóba.

Pascal Wehrlein regnáló DTM-bajnokként érkezett a Forma-1-be szezon elején, miután a Manor a Mercedes-motorok mellé grátiszként megkapta a német pilótát is a brackley-i csapattól. Noha valószínű, hogy a remek teljesítményt nyújtó ifjonc egy évig még marad a mezőny egyik legkisebb istállójánál, időről-időre szóba kerülnek az újabb lehetőségek. Nemrég még az anyacsapat egyik ülésére is esélye nyílt, ám Nico Rosberg 2018 végéig meghosszabbított szerződésével legalább két évet várnia kell, hogy ezüstben is bemutatkozhasson.



Ez azonban nem jelenti azt, hogy a következő szezonra nem válthat csapatot a mezőny egyik legígéretesebb tehetsége: Wehrlein korábban már tesztelt a Force Indiánál is, ott azonban nemrég bejelentették, hogy 2017-re is megtartják a Sergio Perez-Nico Hülkenberg párost. Másik lehetőségként felmerült a Williams is, mint a Mercedes másik partnercsapata, ahol sem Felipe Massának, sem pedig Valtteri Bottasnak nincs szerződése.

„Majd a Mercedes eldönti, hogy mit akar, nem gondolok sokat erre” - idézte Wehrleint az F1i.com. „Ez csakis a Mercedesen múlik. Jelenleg boldog vagyok a helyzetemmel, és csak erre koncentrálok - később majd megnézzük, hogy milyen lehetőségek állnak előttünk, aztán pedig dönteni fogunk” - tette hozzá a német, aki az Osztrák Nagydíjon megszerezte karrierje első pontját, több mint két év után top 10-be kormányozva az istálló autóját.

Ennek ellenére Wehrlein úgy véli, rengeteg tapasztalatot kell még szereznie a sportágban. „Még mindig tanulom a Forma-1-et, az autót, az abroncsokat. Voltak olyan helyzetek, melyekből jobban is kijöhettünk volna, de ez normális, lévén hosszú idő óta ez az első szezonom együléses autóval. Minden új, én pedig kezdek hozzászokni. Tudtuk, hogy kevés olyan lehetőség lesz ebben az évben, ahol valós esélyünk lehet harcba szállni a pontokért. A tempónk alapján nem tartozunk az első tízbe, egyik pályán sem, Ausztriában viszont minden összejött - versenyképesek voltunk, az autó gyorsnak bizonyult, én pedig nagyon jól éreztem magam benne.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: