A hétvége változékony időjárásának nyoma sincs, száraz körülmények mellett gördülhetett pályára a - Sauber hiányában - tízcsapatos társaság a hétvégi Brit Nagydíj helyszínén helyi idő szerint 9, közép-európai idő szerint 10 órakor.
A teszt első meglepetésére egy percet sem kellett várni, hiszen a Red Bull Pierre Gasly irányítása alatt a halóval felszerelve gördült ki első installációs körére. Ezt a fejvédő elemet eddig csak a Ferrari próbálta ki élesben - legutóbb épp az elmúlt pénteken -, míg az energiaitalosok inkább saját megoldásukkal, az aeroscreennel kísérleteztek.
A keddi napot a friss vér dominálja, az egyetlen régi vágású versenyző Fernando Alonso a mezőnyben a McLarennel, míg a Force Indiával Nikola Mazepin, a Haasszal pedig Santino Ferrucci is élete első F1-es tesztjét teljesíti. A Ferrariba beültetett Charles Leclerc sem mondhatja magát rutinosnak, az ő első F1-es bevetése is csupán múlt péntekre datálódik, amikor a Haas adott neki lehetőséget.
Érdekes a helyzet a Mercedesnél, ahol Esteban Ocon először tesztelheti az autójukat, ám másik versenyzőjük, Pascal Wehrlein is a pályán tartózkodik egy Ezüst Nyíllal, noha jópár éve már tiltják a szabályok, hogy egy csapat egyszerre két autóval teszteljen. A jelenlegi felállás úgy jöhetett létre, hogy Wehrlein hivatalosan a Pirelli 2017-es gumitesztjét végzi, ehhez pedig egy 2014-es Mercedest használ. Viszont ami tényleg különös, hogy szegény németet még az időmérő rendszerek is „Pirelli” néven jegyzik.