Már a szabadedzések előtt is felmerültek kétséges a bakui aszfaltcsík biztonságát illetően, amelyek aztán csak fokozódtak a pénteki gyakorlásokat követően. A délelőtti tréning után például törölni kellett a GP2-esek időmérőjét, miután több F1-es gumin is vágásokat észleltek, amelyeket az elemzések szerint a rázókövek okozták. A nap végén összeültek a versenyzők és az FIA illetékesei, s bár a címvédő Lewis Hamilton úgy nyilatkozott, hogy az esetleges módosításokkal épp a pálya karakterét ölnék ki, úgy határoztak, hogy néhány ponton apróbb változtatást hajtanak végre a szombati nap előtt.
Az FIA már a második edzés során arra kérte a pilótákat, hogy kerüljék a 6-os kanyar rázóköveit, mert úgy vélték, azok felelősek a gumik meghibásodásáért. Az éjszaka folyamán aztán eltávolították a kijárati rázókövet, s ugyanezt tették a 12-es fordulóban is, ahogy a 13-as kanyar csúcspontján találhatót is felfestéssel helyettesítették, noha ez utóbbi nem a versenyíven található.
A másik fő aggodalmat a bokszutca bejárata okozta a versenyzők körében, s nem is csak azért, mert a trükkös, sikánra emlékeztető bevezető balesetveszélyes, hanem mert a pilóták szerint a célegyenes aszfaltjának egyenetlensége által okozott rázkódás miatt az autóban ülve nem látni rendesen a fehér vonalat. Éppen ezért úgy határoztak, meghosszabbítják és balra viszik, ahogy a bokszbejárat elejét is új felfestéssel jelzik.
A pilótáknak aztán ezt a fehér vonalat tilos lesz átlépni bármelyik irányból is átlépni: így kívánják elejét venni annak, hogy valaki hirtelen döntsön a bokszkiállás mellett. A Motorsport.com ráadásul úgy tudja, hogy versenyzés közben sem haladhatnak át a csíkon, így a baloldali sávot tulajdonképpen csak a bokszba igyekvő autók használhatják. A kijáraton is történt egyébként egy apró módosítás: a szűk balos csúcspontján található rázókövet is eltávolították és festéssel helyettesítették.