Nico Rosberg látványosan lassan haladt Ricciardo mögött, aki egyre jobban húzott el tőle és egyre inkább közelített ahhoz, hogy egy bokszkiállásnyi előnyre tegyen szert. A 16. körben már 13 másodpercnél is nagyobb volt Ricciardo előnye. Mivel Nico másodpercekkel lassabb volt, mint Lewis, a csapat kérésére ebben a körben engedte el őt. Ez az alapfelállás, amit mindenki tud és figyelembe vesz. Ami sokak figyelmét elkerüli, az az, hogy ez nem egy elszigetelt eset és a korábbi eseményektől nem független. Vegyük hát sorra ezeket.
1. körülmény: Hamilton-Rosberg ütközés Spanyolországban
Bármennyire is azt kommunikálja a Mercedes minden megszólaló embere, hogy a csapat már túl van a spanyolországi eseményeken, ez nem teljesen igaz. A fejekben biztosan ott ült ez, főleg akkor, mikor Nico lassú tempóban haladt Lewis előtt. Lehet erre azt mondani, hogy persze, megelőzhette volna, de figyelembe véve, hogy a pálya nedvesen milyen csúszós, és ha nagyon azt akarja az elől haladó, akkor még nagyobb tempókülönbség esetén sem lehet biztosra menni az előzést tekintve. Mivel közvetlen a spanyolországi események után voltunk és egy esetleges újabb ütközés már csapatutasítás bevezetéséhez vezetett volna, Hamilton nem előzött.
Nico szemszögéből nézve mit is jelentett az elengedés? Nos, ha nem engedi el Lewist, akkor nem nyeri meg a versenyt, s így szerzett volna 18 pontot, aki ha máshogy nem, a boxkiállások alatt megelőzte volna. Tehát hét ponttal kevesebbet szerzett volna, mint amennyit később szerzett. De mivel a lassú tempója miatt feltartotta a komplett mezőny nagy részét, mindenki veszélyes lett volna rá, és még tovább csúszhatott volna vissza, talán túl a pontszerző helyeken. Tehát sokat nem nyert volna. De mit veszíthetett? A Mercedes támogatását mindenképp. Azt valószínűleg mindenki belátja, hogy a csapat előtt védhetetlen az a dolog, hogy miért nem engeded el a csapattársad, aki másodpercekkel gyorsabb, mint te. Nem századokkal vagy tizedekkel, hanem másodpercekkel. A csapat támogatása fontos, így hosszabb távon ez az elengedés volt a kisebb veszteség a kettő közül.
2. körülmény: A szerződés
Nico több helyen is megemlítette, hogy szerződésükben van egy kitétel, ami arra vonatkozik, hogy az elsődleges a csapat sikere, tehát önös érdekből nem szabotálhatják az istálló sikerét. Ebben az esetben, mivel Nico jóval lassabb volt csapattársánál, el kellett engednie, különben a csapat kárára védte volna a pozícióját.
3. körülmény: A csapattal való viszony
Az első részben már boncolgatni kezdtem a témát, de itt jobban kifejtem. A 2014-es Belga Nagydíjon történt ütközésnél csak Nico számlájára írták a balesetet, ami kimondva-kimondatlanul is megpecsételte a bajnoki véghajrát. Nico nem mert azzal a tökösséggel menni az utolsó versenyeken, ami ahhoz kellett volna, hogy behúzza a bajnoki címet. A tempója ugyan megvolt, amit bizonyítottak a sorozatos pole-pozíciói, ám amikor a versenyen test-test elleni párharcra került a sor, nem volt meg az magabiztosság, amire feltétlen szüksége lett volna. Neki kellett óvatosabbnak lennie, hiszen már volt egy strigulája a csapatnál, és hibába volt aláírt szerződése, egy újabb szerződés súlyosan befolyásolhatta volna a sorsát. Egy olyan tapasztalt és agresszív versenyző, mint Lewis Hamilton, az ilyen helyzeteket egyszer sem hagyta ki.
Nos, ezt mindenképp el akarta kerülni az idei évre, így inkább egy kisebb rosszba ment bele. Lehet számolgatni az év végén, mi lett volna ha, de úgy gondolom ez az elengedés többről szólt, mint pusztán a pontszámokról. Az én meglátásom szerint ezzel a döntéssel hosszabb távon jobbat tett a szezonjára nézve, hiszen a csapat továbbra is mellette áll és pontok tekintetében sem lenne kisebb a különbség, ha nem engedi el a csapat kérésére Lewist. Az, hogy ez milyen befolyással lesz a jövőre, a következő néhány hónapban megtudjuk.