Az F1-es csapatvezetők egy érdekes kérdést kaptak pénteken, a Spanyol Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján, amelyben arra kérték őket, nevezzék meg azt az egy dolgot, amit a legszívesebben megváltoztatnának a jelenlegi szabályokban, ha bármit megtehetnének. Noha a kérdés és a válaszok is inkább szórakoztatásként szolgáltak, semmint hogy tényleg komoly javaslatok szülessenek, mégis érdekes látni, hogy az egyes csapatvezetőknek mi szúrja leginkább a szemét a sportban. Az istállók politikai színtéren való mozgolódását ismerve tudni lehet, hogy ki milyen változtatásokért kardoskodik, és ezektől az elvektől ebben a kötetlen beszélgetésben sem tudott senki elszakadni.
Christian Horner, az elmúlt években a motorok közötti egyenlőtlenség miatt visszaesett Red Bull csapatvezetője például rezzenéstelen arccal így fogalmazta meg legfőbb vágyát: „Mercedes-motorok mindenkinek, teljesen ingyen.” Majd amikor arra kérték, hogy próbáljon a valós lehetőségekben gondolkodni, félretette a tréfát: „Szerintem bármi jó lenne, ami nagyobb hangsúlyt helyez a versenyzői teljesítményre. A Formula-1 az ember és a gépezet összhangjáról szól, és szerintem a versenyzőknek jelenleg túl könnyű a dolguk.”
A Mercedes harmadik éve a mezőny domináns csapata, így nem nehéz kitalálni, hogy Toto Wolff mit szeretne leginkább: semmit. „Jönnek az új szabályok a következő évben izgalmas aerodinamikai koncepcióval, és szerintem a legjobb az lenne, ha mindent meghagynánk abban az állapotban. Én nagyon elégedett vagyok azzal az iránnyal, amelyen jelenleg haladunk.”
A Ferrari évek óta a több tesztelés mellett kardoskodik, így senkit nem lephettek meg Maurizio Arrivabene szavai sem: „Ha tényleg mondanom kell valamit arra, hogy mit változtatnák, talán azt vetném fel, hogy tiltsuk be a szimulátor használatát. Így legalább elmehetnénk tesztelni a pályákra, ahol tényleg hirdethetnénk a Formula-1-et, és nem a szimulátor fejlesztésére költenénk el milliókat.”
A hátrányban lévő Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul nagyobb egyenlőséget szeretne a motorteljesítmény terén. „Most már túl késő bármin is változtatni, de az üzemanyag-mennyiségre vonatkozó határérték a legnagyobb bánatunk. A jelenlegi korlátozás a motorok közötti egyenlőség ellen hat, ráadásul a versenyzők is folyamatosan támadni szeretnének a pályán, amit most nem tehetnek meg, hiszen óvatosan kell bánniuk az üzemanyagszinttel.”
A Honda motorjainak megbízhatatlansága miatt tavaly a McLaren rengeteg rajtbüntetést halmozott fel, így a japánok F1-es programjának vezetője, Yusuke Hasegawa ezen a téren tenne enyhítéseket. „Ez nem egy előterjesztés az FIA felé, csak a saját véleményem, de jó lenne, ha csökkentenénk a motorok használata után járó büntetéseket.”
A Force India a pénzügyileg kevésbé stabil lábakon álló csapatok közé tartozik, így Bob Fernley ismét kedvenc témáját hozta fel: „Komoly munkát fordítottak a jövő évi szabályok megalkotására, amelyekkel elégedett is vagyok. Szerintem azonban a Formula-1 problémái a mélyben gyökereznek, mégpedig a bevételek rendkívül egyenlőtlen elosztásában. Ezt kellene rendbe hoznunk, hogy fenntarthatóvá tegyük a sportot.”