A Mercedes vezetője szerint az orosz pálya jellegzetességeinek köszönhető nagyrészt az erőviszonyok ilyen mértékű átalakulása, amit a legutóbbi hétvégén láthattunk a száguldó cirkuszban.
Wolff a meglepő eredmények ecsetelésével kezdte a nyilatkozatát: „A pálya nagyon különböző az eddigiekhez képest, igen sima felületű, és láthattuk, hogy a csapatok tempója más volt, mint korábban. A Williams elég erősen teljesített, a Red Bull egyáltalán nem, a Ferrari nem annyira, mint az elvárható lett volna tőlük.”
Az osztrák szakember a következőkben látja a legfőbb riválisuk visszaesésének okát: „Ez olyan pálya, ahol a tapadás, a leszorítóerő és a motorerő játszik fontos szerepet. Tehát azt mondhatom, hogy a Ferrari teljesítményének visszaesése Szocsi pályájának a jellegzetességével magyarázható.”
Wolff visszaemlékezett a 2015-ös szezonra, amikor a Mercedes is hasonló hullámvölgyekbe kerül: „Ha visszaemlékszünk a tavalyi évre, Budapesten és Szingapúrban sokkal jobban szenvedtünk, mint mások. Azt gondolom, hogy tartanunk kell a pályák iránti közömbösségünket, folytatnunk a fejlődést, hogy mindegyik helyszínen jók legyünk, és csapatként kell tanulnunk a tavalyi évi pofonokból, mint például a szingapúri volt, és akkor erősebbek lehetünk idén.”
A Mercedes motorsport-igazgatója nem akart jóslatokba bocsátkozni a nyilatkozata végén: „Szocsi is egy példa arra, ahol alkalmazni tudtuk a tanultakat a versenybeállításoknál, és nagyon boldog vagyok emiatt. Nem tudom, mi fog történni a jövőben. A Ferrari hozni fog fejlesztéseket, a Renault nagy dobással készül Montrealra, így csak annyit mondhatok: meglátjuk, mi lesz.”