Az elmúlt hétvége egyik legnagyobb sztorija kétségkívül az aeroscreen bemutatkozása volt − a Red Bull már korábban is kiadott néhány képet saját fejlesztésű fejvédőjéről, de élesben először az Orosz Nagydíj első szabadedzésén láthattuk a megoldást. A paddock véleménye megoszlik az elem használhatóságáról és esztétikájáról, de úgy tűnik, hogy többen foglalnak állást a Miltony Keynes-iek tervezete mellett, a halóval szemben, melyet még a Ferrari próbálgatott a téli tesztek során.
A Formula.hu-nak lehetősége nyílt megkérdezni a Nagy Futam sztárvendégét, Gerhard Bergert az aeroscreen hatékonyságáról, aki szkeptikusan vélekedett a témáról. „Nem igazán rajongok érte, mert nem ilyen Forma-1-et szeretnék látni a jövőben” − nyilatkozta nekünk az osztrák. „Nemrég láttam egy interjút John Surteees-szel, aki azt mondta, hogy ha anno használtak volna egy ilyen rendszert, a fia még mindig élne. Sőt, még talán Senna is közöttünk lenne.”
Berger szerint a Red Bull koncepciója csak egy a sok közül: „Úgy vélem, hogy a biztonságnak mindig elsődlegesnek kell lennie, és biztos vagyok benne, hogy az FIA a megfelelő döntést fog hozni majd. Úgy vélem, hogy számtalan különféle variáció fog születni erre, hiszen ez még nem a végleges megoldás” - tette hozzá a tízszeres F1-es futamgyőztes, akinek véleményét a szintén helyszínen lévő honfitársa, Karl Wendlinger is osztotta.
„Ezt csak meg tudom erősíteni, a biztonság elsődleges szempont: ha valami megvédi a pilótát, járható út lehet. Ezzel együtt nem lehet elveszíteni egy F1-es autó karakterét, de nehéz megmondani, hogy ez lesz-e a végső állapot” - mondta az 1994-ben, monacói balesete után két hétig kómában fekvő osztrák.