DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 29. vasárnap
F1

Alkatrészhiány miatt nem köröztek a pilóták

Többen is úgy fogalmaztak a pénteki F1-es edzések után, hogy nem érte meg kockázatot vállalniuk az esőben, mert nem áll a rendelkezésükre túl sok pótalkatrész. Pat Symonds ennek okára is rávilágított.

Nem volt túl kegyes az időjárás a csapatokhoz az Ausztrál Nagydíj első napján: az eső többször is eleredt a nap folyamán, az aszfalt állapota pedig folyamatosan változott a két másfél órás tréning során. Sokan egyáltalán nem is futottak mért kört egyik vagy másik edzésen, s mint kiderült, több alakulatnál is ugyanaz az ok állt a háttérben: „Néhány alkatrészből eléggé hiányt szenvedünk, ezért nem is köröztünk annyit. Láttuk, hogy más csapatok sem mennek ki, szóval talán nekik is hasonló problémáik vannak” – nyilatkozta Felipe Massa az Autosportnak.

Massa_Melbourne_DPPI



Csütörtökön még csak az újonc Haas istállóról tudtuk, hogy hasonló problémákkal küzdenek, ám úgy tűnik, az amerikaiak nincsenek egyedül ezzel. A Williams brazil versenyzője szerint Nico Rosberg délutáni balesete is az ő igazukat bizonyította, hiszen felesleges lett volna úgy kockáztatniuk egy esetleges autótörést, hogy tudják, nincs megfelelő mennyiségű pótalkatrészük.

A sauberes Marcus Ericsson is hasonló gondolatokat fogalmazott meg a pénteki nap végén: „Ez még csak a szezon eleje, és a mezőny sok más tagjához hasonlóan nincs túl sok alkatrészünk. Nem vészes a hiány, de mindig kalkulálni kell, hogy mennyi kockázatot akarsz vállalni és mennyit tudsz tanulni. Viszont holnap, amennyiben a harmadik edzés száraz lesz, már ki kell mennünk” – mondta a svéd, míg a Renault-t erősítő Kevin Magnussen így fogalmazott: „Nincs túl sok első szárnyunk. Ha úgy éreztük volna, hasznos tapasztalatot gyűjthetnénk, kimentünk volna. Annyira azért nem vagyunk szűkében az alkatrészeknek, egyszerűen csak nem érte meg a kockázatot.”

Úgy tűnik tehát, hogy sokakat az alkatrészhiány tartott a garázsban, Pat Symonds pedig azt is elárulta, mi tehető felelőssé a több csapatot is érintő problémáért: „Úgy vélem, sokan nem ismerték fel annak a jelentőségét, hogy két héttel előbbre hozták ezt a versenyt. A Formula-1-es autók tervezése egy meglehetősen hosszú folyamat, ezért úgy vágsz bele, hogy észben tartod a határidőket” – mutatott rá a Williams technikai igazgatója. „Amikor mindent előbbre hoztak két héttel, már alaposan benne voltunk a projektben, és nem tudsz hirtelen két hetes lemaradást behozni a semmiből. Ha őszinte akarok lenni, úgy gondolom, mindenki kissé hátrébb van ahhoz képest, ahol szeretne lenni. Biztos vagyok benne, hogy sokan azért nem akartak az esőben körözni, mert falak veszik körül a pályát, és nem állnak túl jól tartalék alkatrészek terén.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: