A motorfejlesztésre vonatkozó szabályok nem változtak az előző évhez képest, és noha a V6-os éra első tervei fokozatos szigorításról, egyre több elem befagyasztásáról szóltak, jelenleg már az is esélyesnek tűnik, hogy az idei szezon lesz az utolsó a „zsetonrendszer” számára, hiszen a gyártók egyre inkább támogatják a szabadabb motorfejlesztést.
Bárhogy is lesz 2017-től, az idei szezonra továbbra is 32 zsetonnak megfelelő mértékben nyúlhatnak bele a gyártók a motorjaikba, amelyeket most sem kellett az idénykezdetig elhasználni - mindenki önmaga dönthet azok beosztásáról.
A nyilvánosságra hozott adatok szerint eddig a Ferrari használt el legtöbbet, 23 zsetont a rendelkezésére álló 32-ből, míg a legkevesebbet a Renault módosított a tavalyi szezon végéhez képest.
Elhasznált 2016-os zsetonok:
Ferrari 23 (9 maradt)
Mercedes 19 (13 maradt)
Honda 18 (14 maradt)
Renault 7 (25 maradt)