Philippe Bianchi is érdeklődve figyeli a Formula-1 azon törekvését, amely során növelni készül a pilóták fejének védelmét a versenyautóban ülve, hiszen ez a sarkalatos pont az elmúlt évek során néhány súlyos és halálos sérülést is okozott a világ formulaautós sorozataiban. A fiát tavaly júliusban elveszítő francia azonban tudja, hogy Jules életét nem mentette volna meg a halo-koncepció sem a 2014-es Japán Nagydíjon, viszont van rá ötlete, hogy hogyan lehetne csökkenteni a hirtelen jött lassulás által okozott belső sérüléseket.
„Mondjuk úgy, hogy előrelépést jelent a biztonság szempontjából, hiszen ha egy leszakadt kerék tart az autó felé, ez az új rendszer hatékonyan működne” - fogalmazta meg véleményét a halo-fejvédőről Philippe Bianchi. „Azonban az olyan kisebb elemekkel szemben, mint amilyenek Felipe Massát és Justin Wilsont eltalálták, semmit nem ér. Tehát előrelépés, de nem old meg mindent.”
„Jules esetében sem változtatott volna a dolgokon, hiszen az ő agyában a rendkívüli mértékű lassulás okozta az ismert sérüléseket. Szerintem a HANS [fej- és nyakvédő] rendszer további fejlesztésével többet lehetne tenni a hirtelen jött lassulások által okozott sérülések kivédése érdekében.”
„Nem akarok szembeszállni valamivel, ami növeli a biztonság szintjét a sportban, de a halo-rendszer ezen verziója eddig számomra nem meggyőző, és még biztosan tökéletesítésre szorul. Esztétikailag is elég rosszul mutat, és csak elképzelni tudom, hogy mennyire akadályozhatja a pilóták kilátását. Az FIA tenni akart valamit Jules és Justin balesetei után, de további lépésekre van szükség.”