Csütörtökön kezdetét vette a barcelonai kollektív Formula-1-es tesztelés utolsó napja: az első versenyző, aki elhagyta a bokszutcát és a pályára hajtott, Fernando Alonso volt a McLarennel. A kétszeres spanyol világbajnok ekkor még nem sejthette, hogy délelőtt mindössze három installációs kört sikerül teljesítenie, a nap nagy részét pedig kénytelen lesz a garázsban tölteni.
A helyszíni beszámolók szerint a hűtőrendszer hibásodott meg, egyelőre pedig kérdéses, mikor látjuk a pilótát újra a pályán. A problémamentes első két nap után Jenson Button szerdán hidraulikai hiba miatt hagyott fel idő előtt a körözéssel, a mai mizéria pedig egyértelműen a McLaren-Honda 2015-ös szezonját idézi.
Az edzés elején élre ugró Kevin Magnussen lágy gumikon megfutott 1:25-ös körével egészen az utolsó háromnegyed óráig vezetetett, ekkor azonban Kimi Raikkönen Ferrarijára is felkerült a lágy specifikáció, a szerdai délelőtt nagy részét bokszban töltő, napot pedig harmadikként záró finn 1:24.4-es idejével vette át a stafétát.
Következő etapjában már a Pirelli 2016-os újdonsága, az ultralágy abroncs került Raikkönen autójára. A keveréket utoljára kedden láthattuk Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo autóján, Raikkönen 1:23.477-es időt teljesített az utcai pályákra szánt, gyorsan kopó abronccsal, amely a teljes teszt harmadik legjobb ideje. Vettel keddi legjobbjához képest meglehetősen nagy a finn lemaradása, az első két napon leggyorsabb német 1:22.810-nél állította meg a mérőórát. Rajta kívül a szerdán 1:23.110-et szuperlágyon futó Nico Hülkenberg volt gyorsabb az 58 kört teljesítő Raikkönennél.
A második helyet megőrző, Raikkönentől 1,8 másodperccel lemaradó Magnussen mögött Max Verstappen lett harmadik a Toro Rossóval – a holland pilóta kedden még a leglassabbként végzett. 74 fordulójával ő volt a második legszorgalmasabb körgyűjtő is.
Az új szárnyát tesztelő Mercedes folytatta elképesztő maratonját, céljuk a mai nap folyamán kétségtelenül a 200 kör elérése. Bár köridők tekintetében csak hatodikként zárt, Lewis Hamilton 97 fordulót teljesített a barcelonai versenypályán. Ahogy tegnap, a Mercedesnél ma is csere következik 14 órakor, az egyórás ebédszünetet követően: Nico Rosberg veszi át a volánt. A Mercedes így kíméli a pilótákat a nagy körszámból fakadó fizikai terheléstől.
Ami a tegnap leggyorsabb Force Indiát illeti, a tesztpilóta Alfonso Celis visszaült a VJM09-be, ő hetedik időt ért el. Mögötte Rio Haryanto végzett 43 körével, a Manor pedig átlépte az 1000 kilométert a tesztelés folyamán. A Haas nem szárnyalt úgy, mint tegnap, amikor is Romain Grosjean másodikként végzett, az autóba visszaülő Esteban Gutierrezt csak a tizedik pozícióban találjuk, utolsóként a mért körrel rendelkező pilóták közül. A délelőtti etapot egyedülálló módon egyetlen piros zászló sem szakította meg.
Állás az utolsó tesztnap első félidejében:
|
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
1. |
Kimi Raikkönen |
Ferrari |
1:23.477 |
58 |
|
2. |
Kevin Magnussen |
Renault |
1:25.263 |
+1.786 |
67 |
3. |
Max Verstappen |
Toro Rosso |
1:25.393 |
+1.916 |
74 |
4. |
Danyiil Kvjat |
Red Bull Racing |
1:25.900 |
+2.423 |
57 |
5. |
Felipe Nasr |
Sauber |
1:26.053 |
+2.576 |
50 |
6. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:26.295 |
+2.818 |
97 |
7. |
Alfonso Celis jr |
Force India |
1:26.875 |
+3.398 |
36 |
8. |
Rio Haryanto |
Manor F1 |
1:28.266 |
+4.789 |
43 |
9. |
Felipe Massa |
Willliams |
1:28.684 |
+5.207 |
33 |
10. |
Esteban Gutierrez |
Haas F1 |
1:29.088 |
+5.611 |
26 |
11. |
Fernando Alonso |
McLaren |
- |
3 |