A jelenleg is érvényben lévő szabályozás szerint a motorgyártók évente csak bizonyos mennyiségű „zsetont” használhatnak fel az erőforrásaik fejlesztésére (az egyes elemek meghatározott számú zsetont érnek), most azonban úgy tűnik, ezt a szisztémát egy az egyben eltörlik a következő szezontól. Pedig az eredeti tervek még arról szóltak, hogy az idén felhasználható 32 után jövőre 25, 2018-ban 20, 2019-től kezdődően pedig 15 egységgel gazdálkodhatnának a gyártók.
A motorsport.com szakoldal azonban úgy értesült, hogy már jövőre megszüntetik ezt a rendszert, ami azt eredményezné, hogy a motorszállítók – amelyek közül immár az összes rendelkezik gyári alakulattal – voltaképpen szabadon fejleszthetnék a hajtásláncaikat. Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója el is árulta, mi vezetett ehhez a döntéshez:
„Megszüntetjük a zsetonrendszert. Az egyik ok, amiért megegyeztünk ebben, hogy mindannyiunknak szüksége van arra, hogy a motorok ereje kiegyenlítődjön” – magyarázta a szakember. „Egy olyan F1, amelyben a motorok határozzák meg a teljesítményt, senkinek sem jó. Nem jó a Mercedesnek, a Renault-nak és a Ferrarinak se: mindannyiunk érdeke ezen változtatni. Emellett a közönség is szerepet játszott a döntésünkben, hiszen túl bonyolult a büntetőpontrendszer, a zsetonrendszert, ezért úgy határoztunk, hogy utóbbit egyszerűen megszüntetjük.”
Ha valóban eltörlik a fejlesztési zsetonokat, úgy csupán annyi megkötés lenne a motorgyártók számára, hogy csak akkor tudnak élesben is bevetni egy újítást, amennyiben a versenyző új elemet vesz használatba a hajtáslánc részei közül. A hírek szerint a gyártók akkor kérték ezt a módosítást, amikor beleegyeztek, hogy csökkentik az áraikat a partnercsapataik irányába.