DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
F1

Mindig Maldonado tehet róla?

Miközben úgy tűnik, hogy Pastor Maldonado napokon belül búcsút int az F1-nek, a Sky Sports szakértői megvizsgálták, hogy tavalyi balesetei hány százalékában volt a venezuelai a hibás.

A hírek szerint a Renault által Kevin Magnussenre cserélt Pastor Maldonado számára véget érhet a nagy kaland a Formula-1-ben, ahol 2012-es egészen szenzációs barcelonai futamgyőzelme mellett elsősorban bajkeverőként szerzett magának (kétes) hírnevet. A venezuelai pilótának tavaly is bőven kijutott a bajból, ám a felelősség kérdését tekintve a helyzet egyáltalán nem fekete vagy fehér.

A Sky Sports sorra vette a Lotus pilótájának 2015-ös baleseteit, s egyesével megvizsgálta, melyik autótöréséért tehető felelőssé ő, s melyikért nem. A szezont öt hétvégén öt ütközéssel kezdte, ám ezek közül az első három esetben más hibájából került bajba az egyszeres futamgyőztes: Melbourne-ben Nasr és Raikkönen ütközése miatt esett ki, Malajziában Valtteri Bottas vágta ki a kerekét, míg Kínában Jenson Button hibája vetett véget a versenyének.

maldonado_crashed_spa_d

Egy 2014-es baleset következménye


Bahreinben aztán újabb baleset következett, ezúttal már Maldonado hibájából, akárcsak Barcelonában, ahol csapattársával ütközött. Silverstone-ban szintén találkoztak egymással a Lotusok, ám ezúttal nem az ő saruk volt, ami történt, a Hungaroringen viszont ismét a saját hibája miatt koccant egy versenytársával – ezúttal Sergio Perezzel. Ezen a futamon ráadásul a baleset okozása miatt kiosztott szankció mellett két további áthajtásos büntetést is kapott.

Belgiumban aztán jött az újabb baleset, méghozzá a pénteki edzésen, ahol Maldonado „egyedül” dobta el a Lotust, s a futamon is jelentős anyagi kárt okozott azzal, hogy túl durván találta el az Eau Rouge kerékvetőjét. Olaszországban aztán vétlenül kényszerült feladni a futamot, amikor Nico Hülkenberg eltalálta, Szingapúrban viszont már egyáltalán nem nevezhettük őt ártatlannak – Jenson Button ehelyett egyenesen őrültként aposztrofálta. A szezont végül – s talán teljes F1-es karrierjét – Abu Dhabiban egy újabb vétlen balesettel zárta.

Bár a végeredmény azt mutatja, hogy a „mindig Maldonado tehet róla?” kérdésre határozott „nem” a válasz, hiszen a felsorolt tizenkét incidens közül csupán hatért lehet őt a felelőssé tenni, a 19 versenyhétvégén „összehozott” 12 baleset, melyek közül egy kivételével mind futamon történt, a felelősség kérdésétől függetlenül igen soknak mondható. Arról nem is beszélve, hogy a hat saját hibából történt baleset több, mint vállalható lenne egyetlen F1-es szezonra vetítve – különösképp a királykategória mai viszonyait tekintve...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: