Miután beszámoltunk róla, hogy a pilótákat képviselő GPDA első embere, Alexander Wurz a versenyzők nevében azonnali fejvédelmet követelt, az FIA is lépett: már egy pénteki találkozón bemutatják a pilótafülke védelmére vonatkozó terveiket a csapatok műszaki vezetőinek, tudta meg az Autosport.
A Nemzetközi Automobil Szövetség három tervet tesztelt múlt héten, ezek közül a Mercedes-féle gyűrű lett a befutó, amely a képen látható. A másik két terv komplexebb bukókereteket tartalmazott, amelyek az autó elejétől indultak ki. A teszt az FIA versenyzők biztonságáért folytatott kampányának része volt, amelynek eredményeit a pénteki találkozón mutatják be.
Az Autosport felsorolta a Mercedes-féle megoldás hátulütőit is, amely a másik két koncepcióval ellentétben nem nyeli el az ütközési energiát, ezért elég rugalmasnak kell lennie ahhoz, hogy megállítson például egy repülő kereket. A versenyzők is favorizálják az ötletet, amely a vízszintes kilátást nem zavarja, de az olyan emelkedőkön, mint a spái Eau Rouge vagy austini 1-es kanyar, takarhatja a pilóták látóterét.
A megoldás előnye, hogy szükség esetén könnyebb kimenteni a pilótát. A műszaki vezetők feladata lesz megállapítani, hogyan építhető be a védőszerkezet a jelenlegi autókba. Az FIA számára egy univerzális megoldás ideális lenne, de elképzelhető, hogy minden csapat maga alakíthatja ki saját dizájnját.
Érdemes hozzátenni, hogy a gyűrűs megoldás sem mentette volna meg Jules Bianchit végzetes balesetétől a 2014-es Japán Nagydíjon. Justin Wilson és Henry Surtees azonban életben maradt volna a pilótafülkét óvó szerkezetnek köszönhetően.