Egy darabig körülötte forgott a világ, a spielbergi paddockban mindenki őt kereste, és mindenki őt dícsérte. Az örömmámor azonban hamar elmúlt, ráadásul csapattársa is felülmúlta őt év végén a Force Indiánál - csoda, hogy Nico Hülkenberg ismét indulni szeretett volna Le Mans-ban? Az F1-es versenynaptár megalkotói azonban hatalmas melléfogással egy hétvégére rakták a sportautózás legnagyobb volumenű eseményét az azerbajdzsáni Európa Nagydíjjal.
Ennek köszönhetően úszott a címvédés, de Hülkenberg a Motorsport.com-nak adott nyilatkozatában kitért arra is, hogy mennyire nagy élmény volt az F1-esektől eltérő gépeket vezetni. „Egy bizonyos fokig nagyobb szükség van a pilótára a sportautóknál. Itt végig lehet nyomni neki, az F1-ben viszont vigyázni kell a gumikra. Ez teljesen ellentétes egy F1-es pilóta természetével, és az enyémmel. Az F1-ben jelenleg ez a legnagyobb kihívás, amelytől meg kellene szabadulni.”
Hülkenberg hozzátette, hogy a sportautók vezetése kevésbé komplikált, de szíve még mindig az F1-es gépekért dobog. „A sportautózás kevésbé szól a takarékoskodásról, keményen oda lehet tenni neki - így lehet jó köridőt elérni, nyomod, ami belefér, és nem aggódsz a gumik miatt. Ha meg is csúszok egy kicsit, akkor sem kell aggódnom a fékezés miatt a következő kanyarban.”
„Az F1-ben viszont elég sokszor előfordult már, hogy nem lehetett ezt tenni. Az F1 még mindig F1, és élvezetes, ne értsenek félre. Csak arról van szó, hogy mindig vigyázni kell arra, hogy mit csinálsz az egyes helyzetekben, valamint tanulni, hogy jobb autóversenyző legyél. Az a lényég, hogy olyannyira alkalmazkodni tudjak az adott helyzethez, amennyire csak lehet.”