DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

A McLaren még mindig a 2013-as hibáját nyögi

Ron Dennis szerint a wokingi alakulat akkor követett el óriási hibát, amikor a remekül sikerült 2012-es szezon után teljesen új autót épített az F1-ben. Az elnök továbbra is bízik a Hondában.

Az idei volt a McLaren egyik leggyengébb idénye a Formula-1-ben: a Hondával való legújabb együttműködésük után csupán a konstruktőri világbajnokság kilencedik helyen végeztek. A legendás istállónak ugyanakkor már az előző két szezonja sem alakult a legjobban: utoljára a 2012-es évadzáró Brazil Nagydíjon tudtak diadalmaskodni. Ron Dennis szerint a csapat akkori vezetése épp ott követte el azt az óriási hibát, amelynek a következményeit még most is érzik, amikor a viszonylag sikeresen 2012-es esztendő után –Lewis Hamilton voltaképpen csak az autója megbízhatatlanságának köszönhetően nem tudott a végsőkig harcban lenni az összetett elsőségért – teljesen új gépet épített ahelyett, hogy az előzőt fejlesztette volna tovább.

McLaren_2012_DPPI

Utoljára 2012-ben volt győztes autója a wokingiaknak


„A McLarennek nem volt igazán sikeres szezonja, de ez már az előzőre is igaz volt, ugyanakkor könnyen elfelejtik, hogy előtte milyen szinten domináltunk” – idézi Dennis szavait a motorsport.com szakoldal. „Előfordul, hogy megcsal az irányérzékünk, és teljesen rossz útra térünk az aerodinamikát illetően, és így máris mehetünk a levesbe. Ha egy autóba egy alapvető gyengeséget tervezel és építesz bele, rendkívül nehéz fejleszteni rajta.”

„2012-ben úgy érkeztünk meg a szezon végére, hogy messze miénk volt a leggyorsabb autó. Nem történt utána szabályváltozás, ezért rossz döntés volt új autót építeni 2013-ra. Az is hibás lépés volt, hogy nem tértek vissza rögtön az első nagydíj után a 2012-es géphez. Ezen a ponton hibázott igazán nagyot a cég” – magyarázta a McLaren elnöke.

Dennis ugyanakkor továbbra is kitart amellett, hogy helyes döntés volt lecserélni a Mercedes-motorokat a Honda erőforrásaira: „Kemény éven vagyunk túl, de azért nem nevezném borzalmasnak. Én és a csapat összes tagja továbbra is hisszük, hogy a világbajnoki cím megszerzéséhez szükséges, hogy száz százalékig támogasson a négy motorgyártó egyike, s te legyél a vezető istállójuk. Rendkívül szerencsések vagyunk, hogy ilyen elkötelezett felénk a Honda. Természetesen komoly kihívást jelentett ez, és nem mondom, hogy teljes mértékben az ő felelősségük, mindenesetre alaposan kielemezzük a szezont. Tudjuk, hol állunk, és magabiztosan várjuk, hol leszünk a következő idény elején.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: