A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég tette közzé a felhívást, és szépen lassan egyre több érdeklődő jelenti be, hogy érdekli őket a sportág független beszállítói pozíciója. Az Ilmor és az AER után most a Mecachrome is jelezte csatlakozási szándékát, hozzátéve, nekik csak hat hónapra lenne szükségük ahhoz, hogy versenyképes erőforrással álljanak elő.
„Néhány hónapja megnyertük a GP3 beszállítói pályázatát a 2016-tól kezdődő időszakra, ahol egy 3,4 literes, atmoszférikus V6-os motort fogunk majd használni. A GP2-ben szintén mi leszünk a hivatalos beszállítók, egy szintén 3,4 literes, V6-os turbóval” - nyilatkozta Jean-Charles Raillat, a Mecachrome csoport versenytevékenységeinek vezetője a Motorsport.com-nak. Az FIA 2.5-ös motorokat akar, a mi erőforrásink alapja pedig tökéletesen passzol az elképzelésükhöz. Források és kapacitás terén is jók vagyunk, hiszen hat hónap alatt gondoltunk ki és alkotunk meg egy motort, ráadásul a tervezési intervallum is tágnak tűnik.”
Raillat azt is elmondta, hogyan képzeli el az F1-be történő belépést. „Könnyebb helyzetben vagyunk, mint a többiek, hiszen az alapok megvannak, igaz szükséges fejlesztenünk is. Két csapattal szeretnénk kapcsolatba lépni, amiből anyagilag mi is profitálhatunk, és az FIA által szabott keretek között maradnánk. Ami talán különbséget jelent, hogy nagyon régen foglalkoztunk az F1-gyel.”
„Sok különböző programunk van párhuzamosan: ha megnézzük az F1-et, a Renault tavaly négy csapatot látott el, amit mi irányítottunk, ahogyan a GP2-t, valamint hamarosan a GP3-at is. Megvannak az emberi és technikai forrásaink, vannak próbapadjaink, nem kell különösebb megépítési folyamatot kitalálnunk. Ezek a projektek készen vannak, a tervezéstől a megalkotásig, ahogyan a pályán lévő segítők felkészítése.”
A Red Bull szinte biztos, hogy a Renault-val folytatja 2016-ban is, de kérdés, hogy utána milyen lehetőségeik lehetnek majd. „A Red Bull elfogadna egy olyan erőforrást, amely nincs a többi szintjén, hogy a világbajnokságért harcoljon?” - tette fel a kérdést Raillat.