Bár a Pirelli eredetileg azt jósolta, hogy a legvalószínűbb stratégia a kétkiállásos lesz a szezon utolsó előtti állomásán, végül azonban mindhárom dobogós úgy döntött, hogy háromszor látogatja meg a bokszát. Annak ellenére is ez bizonyult a nyerő taktikának, hogy a futam során folyamatosan csökkent az aszfalt hőmérséklete, ezáltal az abroncsok kopása is jóval kisebb mértékű volt.
A Rosberg, Hamilton, Vettel trió mögött azonban bár változatosabb a kép: a negyedik helyen befutó Kimi Raikkönen például kétszer cserélt gumit. Abban viszont kisebb volt az eltérés, hogy milyen keveréken rajtoltak a versenyzők: csupán Pastor Maldonado és az első kanyarokban kieső Carlos Sainz döntött a közepes összetétel mellett.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója így összegezte a vasárnap látottakat: „A meleg, de bizonytalan időjárás miatt várható volt, hogy a stratégia kulcsfontosságú lesz a Brazil Nagydíjon. Rosberg megfontoltan figyelt a gumikezelésre az egész hétvége során, s ez döntő jelentőséggel bírt a győzelme szempontjából, amelyet meg is érdemelt. Ugyanakkor számos versenyző döntött a két kiállás mellett. Láttunk néhány hosszabb etapot a közepes keverékeken, amelyeknek köszönhetően szintén előreléphettek néhány helyet a pilóták.”
Végezetül két statisztikai érdekesség: a lágy abroncsokon a két McLaren-pilóta, Button és Alonso bírta a legtovább (20 kör), míg a közepes keveréken Hülkenberg tette meg a legtöbb, szám szerint 35 kört – a német kis híján a versenytáv felét egyetlen szetten teljesítette!