DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Itt vannak az FIA tervei a zárt pilótafülkére

A Nemzetközi Automobil Szövetség három lehetséges megoldást is tesztel, amit az F1-es autók használhatnak a jövőben - Alex Wurz, a GPDA elnöke szerint minden pilóta változásokat akar.

Amíg Bernie Ecclestone nemrég határozottan kijelentette, hogy amíg a Forma-1 élén áll, addig nem akar látni zárt karosszériás autókat, az FIA már javában dolgozik azon, hogyan lehetne jobban megvédeni a pilóták fejét egy-egy baleset esetén. Jules Bianchi és Justin Wilson halála különösen felgyorsították a folyamatokat: a szövetség a Magneti Marellivel karöltve már ki is fejlesztett egy nagysebességű cockpit-kamerát, és Laurent Mekies, az FIA biztonsági igazgatója szerint jelenleg három lehetséges megoldáson is dolgoznak.

A Nemzetközi Automobil Szövetség elvetette a vadászgépekre hajazó, egész pilótafülkét beburkoló megoldást, valamint azt a vascsöves technikát, amit Davide Valsecchi nemrég egy GP2-es autón tesztelt Magny Cours-ban. A három elképzelés a vasrudas megoldás kisebb változata, a Mercedes által kidolgozott gyűrű, valamint egy olyan, a rudashoz hasonló kialakítás, ahol három cső csatlakozik a védőelemtől a cockpit végéhez.



„Olyan kialakítást szeretnénk megalkotni, mely el tudja végezni a szükséges munkát, és nem zavar meg más tevékenységeket” - idézte Mekies-t a Motorsport.com, utalva a kilátásra, vagy a pilóta kimentésére. „Nagyon sok féle megoldás van a kezünkben, de mivel még csak a kutatási fázisban vagyunk, 2017-ig nem lesz belőle semmi, és akkor is csak abban az esetben, ha remek eredményeket kapunk majd.”

Az FIA az USA Nagydíj pénteki napján tárta a pilóták szövetsége, a GPDA elé a tervezeteket, és az elnök Alex Wurz szerint mindenki egyetértett velük - még a sokáig kételkedő Nico Hülkenberg is. „Nem fogom elárulni, hogy melyik pilóta mit szeretne, de ami Nicót illeti, ő megváltoztatta álláspontját a találkozó után” - mondta az osztrák.

„A versenyzők 100%-a ugyanazon a véleményen van, és ragaszkodnak az elképzelésekhez - viszont azt is tudják hogy a kivitelezésük időbe fog telni. A megoldásoknak biztonságosabbaknak kell lenniük az eddigieknél, és előre kell, hogy mozdítsák az F1-et. Semmi olyat nem szeretnénk bemutatni, ami negatívabb színben tünteti fel a sportágat, és nagyobb kockázattal jár. Vannak olyanok is az elképzelések között, melyek nem a legszebbek, de előbb a funkcióját kell kidolgoznunk, és csak azután lehet gondolkozni a kinézetén.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: