Már pár héttel ezelőtt felmerült Ecclestone ötlete, aki egy független motorszállítót szeretne megkérni egy a jelenlegitől eltérő motor legyártására, amely az 1,6 literes V6-osokkal együtt futna a mezőnyben.
A terv szerint az új motorok is hathengeresek maradnának, viszont a mostani szimpla helyett ikerturbók, valamit 2,2 literes űrtartalmúak lennének. Ha sikerül gyártót találni, ez az erőforrástípus már 2017-ben debütálhatna a mezőnyben, hiszen ahhoz a csapatok egyöntetű beleegyezésére sem lenne szükség. Az FIA és Ecclestone terve szerint azonban ez nem a jelenlegi motorformulát helyettesítené, hanem opcionális, olcsóbb lehetőséget jelentene azon istállók számára, amelyek küszködnek a költségvetésükkel, vagy akik nem találnak maguknak más motorpartnert.
Ez utóbbi indoklás igencsak aktuális jelenleg, hiszen a Red Bull és a Toro Rosso számára kapóra jönne egy ilyen mentőöv, és ez a tény is hozzájárult ahhoz, hogy az FIA most gyorsan próbál cselekedni. Az F1 jelenlegi motorgyártói ugyan múlt heti ülésükön nem támogatták az alternatív motorformula ötletét, viszont költségcsökkentési intézkedéseket sem fogadtak el, így a nemzetközi szövetség most igyekszik kezébe venni az ügyet.
Ám ha két különféle szabályrendszer szerint készülhetnek motorok az F1-be, akkor komoly kihívást jelentene kiegyenlíteni azok teljesítményét, hogy egyik megoldás se bizonyuljon egyértelműen jobb választásnak a másiknál. Ennek hosszú távú szavatolása jelenleg lehetetlen feladatnak tűnik, és az egyik motorgyártó főnöke az üggyel kapcsolatban el is mondta a Motorsport.com-nak, hogy ha tényleg két különféle motort használna a mezőny, akkor bizonyára az értékelésük is két különálló kategóriában zajlana, ami szokatlan rendszert jelentene az F1-ben.