A 14 órás startot Kimi Raikkönen rossz rajtja színesítette, aki valamilyen okból kifolyólag a második helyről egészen az utolsóig esett vissza – eleinte autója meg sem moccant, majd lassan elindult előre. A pole-ból rajtoló Lewis Hamilton megőrizte vezetését, csapattársa, a negyedik helyről induló Nico Rosberg viszont Raikkönen kikerülése miatt elveszített három pozíciót.
Az első körökben mindkét Lotus búcsúzott, a csapat ütközésre utaló jeleket talált Grosjean és Maldonado kocsiján. Lewis Hamilton a harmadik körben már 2,5 másodperces előnynél járt, Raikkönen pedig gyors tempóban zárkózott fel – Ricciardóval majdnem összeütközött –, a 6. körben már pontszerző helyen volt. Hamiltont Vettel követte a második helyen, majd a két Williams jött Massa-Bottas sorrendben. Az ötödikként haladó, grove-iakat üldöző Nico Rosberg látszólag a fék problémáival küzdött, az élmezőnyből ő érkezett elsőként bokszba a 19. körben. A Williams reagált a taktikai húzásra, előbb Massa jött, Bottas egészen a 23. körig kivárt. Ezzel a taktikájával Rosberg átugorta mindkettejüket.
20 kör után Lewis Hamilton már 10 másodperccel vezetett, Vettel további 13-ra húzott el Massától. A hosszú körökön át 9. helyen haladó Kimi Raikkönen ekkorra dolgozta le a jelentős különbséget Marcus Ericssonhoz képest, és könnyedén megelőzte a Sauber pilótáját, megszerezve a 7. (ténylegesen 8.) pozíciót.
Sebastian Vettel és Lewis Hamilton egymást követve a 26-27. körben álltak ki, kerékcseréjük gond nélkül lezajlott. Raikkönen továbbra sem tett látogatást a bokszba, így dobogós helyen állt addig, amíg Nico Rosberg meg nem előzte. A finn a 29. körben állt ki, a 10. pozícióba tért vissza, a szintén ekkor kereket cserélő Roberto Merhi azonban majdnem eltalálta a bokszba jövet.
Miközben a sorrend bebetonozódott a verseny utolsó harmadában – Hamiltont és Vettelt 20, Vettelt és Rosberget, valamint Rosberget és Massát 5-5 másodperc választotta el egymástól a 35. körben – Kimi Raikkönen tovább szolgáltatta az izgalmakat, előbb újra megelőzte Ericssont, majd Hülkenberget is, felérve a 7. helyre.
Az utolsó körökben már csak néhány kérdés maradt nyitott: megszerzi-e a második helyet Rosberg Vetteltől – aki néhány tizedenként csökkentette az 5 másodperces különbséget –, és megelőzi-e még Kimi Raikkönen az utolsó befogható versenyzőt, Sergio Perezt. A finn versenyzőnek sikerült is ez.
Öt körrel a leintés előtt Hamilton különleges rádióüzenetet kapott: növelje a különbségét – ami 22 másodperc feletti volt már ekkor –, és ne kérdezősködjön, majd a verseny után elmagyarázzák. Egészen váratlanul nem Hamilton, hanem Nico Rosberg autójával történt valami: a német Mercedese, már csak egy másodperccel lemaradva Vetteltől, az utolsó előtti körben kigyulladt és elfüstölt.
A harmadik győzelmét megszerző Lewis Hamilton mögött Sebastian Vettel ért célba a Ferrari hazai versenyén, a harmadik hely pedig a Williamsnek jutott: Felipe Massa és Valtteri Bottas szoros csatát vívtak, melyet 0,3 másodperces előnnyel a brazil nyert meg. A közvetlenül rajt után még utolsó Kimi Raikkönen végül ötödik lett, a két Force India, Perez és Hülkenberg előtt. Utóbbit már körhátrányban intették le. A rajtrács végéről induló mindkét Red Bull pontot szerzett, a nyolcadik Ricciardo és tizedik Kvjat között Marcus Ericsson végzett.
Bár pontot nem gyűjtött, Max Verstappen csaknem annyit előzött, mint Raikkönen – neki a futam legelején bokszutca-áthajtást is le kellett szolgálnia, végül a 12. helyen ért célba. A McLaren szenvedett, és a kezdeti, pontszerzés körüli pozíciók után a mezőny hátuljára, egyedül a Manorok elé csúsztak vissza. Néhány körrel a vége előtt Fernando Alonso kiesett.
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18:00.688 |
53 |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
+0:25.042 |
53 |
3 |
Felipe Massa |
Williams |
+0:47.635 |
53 |
4 |
Valtteri Bottas |
Williams |
+0:47.996 |
53 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+1:08.860 |
53 |
6 |
Sergio Perez |
Force India |
+1:12.783 |
53 |
7 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
+1 kör |
52 |
8 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
+1 kör |
52 |
9 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
+1 kör |
52 |
10 |
Daniil Kvyat |
Red Bull |
+1 kör |
52 |
11 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso |
+1 kör |
52 |
12 |
Max Verstappen |
Toro Rosso |
+1 kör |
52 |
13 |
Felipe Nasr |
Sauber |
+1 kör |
52 |
14 |
Jenson Button |
McLaren |
+1 kör |
52 |
15 |
Will Stevens |
Manor |
+2 kör |
51 |
16 |
Roberto Merhi |
Manor |
+2 kör |
51 |
17 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+3 kör |
50 |
18 |
Fernando Alonso |
McLaren |
+6 kör |
|
19 |
Pastor Maldonado |
Lotus |
|
|
20 |
Romain Grosjean |
Lotus |
|
|