Az FIA csütörtökön kora délután hivatalos közleményt adott ki Sebastian Vettel belgiumi defektjének kivizsgálásával kapcsolatban. Ennek értelmében a Pirelli a következőket állapította meg:
1) A különböző csapatok által használt versenygumik vizsgálata során nem találtak delaminációra utaló jelet, ahogy a tesztpadon kipróbált abroncsok esetén sem.
2) A Pirelli mérnökei nagyszámú vágásról számoltak be a hétvége során, melyek egyike Nico Rosberg autóján elérte az övet és ez okozta a defektet.
3) A mikroszkopikus vizsgálatok kimutatták, hogy egy másik vágás is elérte az övet egy másik autó esetében, de ez nem okozott károsodást.
4) Sebastian Vettel hátsó gumijai esetében a futófelület a kopás következtében már csak 30 százalék vastagságú volt, ami sebezhetőbbé tette az abroncsot apró törmelékdarabokkal szemben is.
Az FIA egyúttal kiemelte, hogy elégedett a Pirelli alapos vizsgálatával, és örömmel fogad bármilyen biztonsági jellegű javaslatot mind az Olasz Nagydíjon, mind a szezon hátralévő részében. A BBC újságírója, Andrew Benson arról is beszámolt, hogy az FIA tájékoztatta a csapatokat, hogy a minimális guminyomást meg fogják emelni erre a hétvégére.