Nico Rosberg egy 11 körön keresztül használt lágy abronccsal szenvedett defektet a második szabadedzésen (az eset felvétele itt), miközben pedig a kormányozhatatlan autóval csúszott, a másik hátsó gumi is szétrobbant. A német pilóta végül méterekkel a gumifaltól állt meg, autójában nem esett anyagi kár, habár a körözést folytatni már nem tudta. A Pirelli jelenleg vizsgálja a baleset körülményeit.
„Sajnos ez nem a képességeimen múlt. Csak a szerencsének köszönhettem, hogy sikerült elkerülnöm a falat” – mondta Nico Rosberg a riportereknek, akik arról kérdezték, hogyan tudta megúszni az ütközést. Ami a probléma okát illeti, a német így fogalmazott: „Egyelőre még nem tudunk róla. Nincs értelme elkezdeni spekulálni. De az első pillanat elég nagy sokk volt, mivel nem számítottam rá. Hirtelen 306 km/h-nál elveszíteni az irányítást…”
A bevágott televíziós képek azt mutatták, hogy a gumi már a kör korábbi szakaszán, a Les Combes kanyar felé elkezdett szétszakadni. Egyesek ebből azt feltételezik, hogy az Eau Rouge kijáratánál levő új magasított kerékvető – amelyet Jenson Button ijesztőnek nevezett – vezetett a defekthez.
„Egyes videók bizonyos fajta leválást mutatnak, nagyjából egy perccel a tényleges katasztrofális meghibásodás előtt” – mondta Paddy Lowe, a Mercedes főnöke, akit a motorsport.com idéz. „A nagy kérdés az lesz, hogy ezt mi okozta. Sosem láttunk ehhez hasonlót korábban, tehát egyszerűen nem tudjunk. Várnunk kell, hogy kiderüljön. A Pirelli nyilván fogja majd a gumit, és kielemzi. Mi is alapos ellenőrzést folytatunk le, hogy meggyőződjünk róla, az autónak semmi szerepe sem volt a történtekben.”