Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen kiváló rajtot vettek a hungaroringi futamon, amikor a harmadik és ötödik helyről első-második pozícióban találták magukat, és mindketten átugorták mindkét Mercedest. A Belga Nagydíjtól kezdve jelentős változás történik a startok menetében: a versenyzők csak minimális információt kaphatnak csapatuktól a felvezető körön, ráadásul a kuplungbeállításokhoz sem nyúlhatnak a bokszutca elhagyása után.
A Mercedes, amely az előző két versenyen különösen szenvedett az indulásnál, attól tart, helyzete még rosszabbra fordul a módosítás hatására. A Ferrari pedig épp ebből profitálna. James Allison technikai igazgató szerint gondoskodni kell arról, hogy ezentúl ők fognak a teljes mezőnyből legjobban rajtolni.
„Hihetetlenül fontosak, de nagyon jó munkát is végzünk ezen a téren. Az év során a változandóságot igyekszünk minimalizálni, bár igazság szerint minden csapat így tesz. Reméljük, hogy az év végére mi leszünk azok, akik a legjobb ütési átlaggal rendelkeznek, azaz átlagban mindenki közül a mieink lesznek a legjobb rajtok” – idézi Allisont az f1i.com.
„Spától fogva új kihívással nézünk szembe, mivel kis változás esik a rajtokban. Ki kell dolgoznunk, hogyan válaszoljunk erre, hogy meggyőződjünk arról, a rajtprocedúránk – minden segítséget felhasználva, amit még engedélyeznek – olyan versenyképes lehessen, amennyire csak lehet.”