DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 20. hétfő
F1

Van, aki igent mondana a gumiháborúra

Hetek kérdése, és eldől, ki lesz az F1 hivatalos gumibeszállítója 2017-től, de az egyik csapatfőnök szerint érdemes lenne megfontolni a Pirelli és a Michelin harcának lehetőségét.

Az F1-es gumiháború utolsó éve 2006 volt, akkor év végén a Michelin „magára hagyta” a Bridgestone-t, a japánok helyét pedig a Pirelli vette át. Jelen állás szerint gumigyártók monopóliuma nem fog változni 2017-től sem, a Michelin hiába állna elébe a csatározásnak, és a rajongók is szívesen vennék a változást. „Nem a mi kezünkben van a döntés, ez az FIA-ra és a kereskedelmi jogok tulajdonosára tartozik” – idézte Toto Wolffot a ThisIsF1.com.



A Pirelli nevére legutóbb a Lotus vetett nem árnyékot, amikor nem tudták kifizetni az abroncsokat a Magyar Nagydíj előtt, persze egyből jött a Michelin válasza, hogy ők szíves örömest beszállnának, és sokkal kedvezőbb feltételekkel látnák el a csapatokat. „Ha új szerződést kell kötnünk az egyik gyártóval, a csapatoknak még több pénzt kell előteremteniük” – mondta Graeme Lowdon, a Manor sportigazgatója. „Van erre egy régi mondás: A forgalom hiúság, a profit pedig józanság.”

Ennek ellenére Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke örülne, ha két gumigyártó versengene egymással a Forma-1-ben. „Úgy vélem, meg kell kérdezni magunktól: miért nem térünk vissza két beszállítóhoz? A gumiháborúról mindig negatív kontextusban beszélnek, de csak megfelelő szabályokra lenne szükség. A csapatok jól jártak annak idején, ingyen megkapták az abroncsokat, és még a marketinget is kifizették” – tette hozzá az F1 történetének első női csapatfőnöke.

Noha korábban volt olyan megfogalmazás, hogy nem a pénz dönt majd a két gyártó között, Bernie Ecclestone valószínűleg azért határoz majd az egybeszállítós F1 mellett, mert nem akarja több cégnek között megosztani az értékes pálya széli hirdetési felületeket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: