Az alábbi táblázatban áttekinthetitek, hogy állnak a Brit Nagydíj hétvégéje előtt az erőforráselemek felhasználásával az egyes versenyzők. A Mercedes természetesen kimagasló teljesítményt mutat ezen a téren is, hiszen a nyolcból hét versenyzőjükről elmondható (Hülkenberg az egyedüli kivétel), hogy egyetlen elemből sem kellett még a harmadikat beszerelni – rajtuk kívül egyedül a Ferrari-motorral versenyző Nasrre igaz ez.
A másik végletet természetesen a Honda jelenti: Button négy, Alonso három elem esetében lépte túl a megengedett 4-es határszámot, sőt a 2009-es világbajnok autójába már a hatodik turbó és a hatodik MGU-K is bekerült. Verstappen már szintén túl van egy büntetésen, akárcsak Ricciardo és Kvjat (azaz a négy Renault-motoros versenyzőből három), utóbbi kettő viszont érdekes módon egy másik mutatóban az élen áll, hiszen a mezőnyből egyedüliként még mindig az első energiacellájukat használták az Osztrák Nagydíjon.
Motor |
Turbó |
MGU-K |
MGU-H |
Cella |
Vezérlő |
|||
Button |
McLaren |
Honda |
5 |
6 |
6 |
5 |
3 |
3 |
Alonso |
McLaren |
Honda |
5 |
5 |
5 |
3 |
3 |
4 |
Verstappen |
STR |
Renault |
5 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
Stevens |
Marussia |
Ferrari |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
Merhi |
Marussia |
Ferrari |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
Ricciardo |
Red Bull |
Renault |
5 |
3 |
3 |
2 |
1 |
2 |
Hülkenberg |
Force Ind. |
Mercedes |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Kvjat |
Red Bull |
Renault |
5 |
3 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Ericsson |
Sauber |
Ferrari |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
Vettel |
Ferrari |
Ferrari |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Raikkönen |
Ferrari |
Ferrari |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Sainz |
STR |
Renault |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Hamilton |
Mercedes |
Mercedes |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Rosberg |
Mercedes |
Mercedes |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Massa |
Williams |
Mercedes |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Bottas |
Williams |
Mercedes |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Perez |
Force Ind. |
Mercedes |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Grosjean |
Lotus |
Mercedes |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Maldonado |
Lotus |
Mercedes |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Nasr |
Sauber |
Ferrari |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
A szabályok értelmében minden versenyző 4-et használhat el egy-egy elemből egy szezon során. Az ötödik elem beszerelésre rajtbüntetéssel jár, s ha nem lehet annyi hellyel hátrasorolni, mint amennyivel a büntetés értelmében kellene, a fennmaradó részt a futamon letöltendő időbüntetéssé alakítják.