Hiába várták a csapatok komoly tesztprogramot szövögetve az Osztrák Nagydíj utáni keddet, a kétnapos teszt elején a heves esőzés azonnal ellehetetlenítette számukra a munkát. Reggel a teljesen vizes pályára alig merészkedtek ki az autók, majd a körülmények rosszabbodása után piros zászlóval gátat is szabtak a körözésnek, miközben a háttérben arról folyt a tanácskozás a csapatok között, hogy a tesztet a rossz idő miatt egy nappal kitolják - ennek értelmében kedden mindenki a garázsban maradna, és csütörtökön távoznának Spielbergből.
Végül azonban nem sokkal az egyórás ebédszünet után az eső elállt, és miután az autók előbb eső-, majd intermediate gumikon, hamarosan pedig már slickeken is kimerészkedtek a pályára, az a döntés született, hogy a csütörtöki maradás helyett a keddi programot nyújtják meg, így szokatlanul későn, csak este 20 órakor lendült meg a kockás zászló a Red Bull Ringen.
A Mercedes a vasárnapi futamgyőzelem után most is az élen maradt, ezúttal már Pascal Wehrleinnel a volánnál, aki a száradó pályán, de koránt sem ideális körülmények között 1:11,005-ös idővel lett a leggyorsabb. Bár a német tesztpilóta is csak 20 éves, a tabellán mögötte sorakozó három pilóta még tőle is fiatalabb: a Force Indiát vezető Esteban Ocon lett a második, a Toro Rosso pilótája, Max Verstappen a harmadik, a 19 éves Antonio Fuoco pedig a negyedik.
Fouco első F1-es tesztnapját teljesítette, a Ferrari akadémiájának tagjaként pedig rögtön a vörös autóval tehette ezt meg. A nap során 71 kört tett meg, ám egy baleset is az ő nevéhez fűződik, hiszen délután egy alkalommal kissé a fűre hajtva érkezett meg az 1-es kanyarhoz, így autója megcsúszott és a falnak koccant, piros zászlót és kisebb anyagi kárt előidézve.
A 100 kört senki nem érte el, legközelebb Verstappen járt hozzá, a második és harmadik legaktívabb pedig némi meglepetésre a hétvége legtöbbet küszködő autói, a Red Bull és a McLaren lettek két tesztpilótával, Pierre Gasly-val és Stoffel Vandoorne-nal a volánnál.
Az utolsó helyen záró Williams csak 37 kört tett meg a nap során, ám Susie Wolff néhány komolyabb fejlesztést is a pályára vitt, köztük egy a hátsó kerekek előtt található toldalékszárnyat is.
A teszt első napjának végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1:11.005 | 67 | |
2. | Esteban Ocon | Force India | 1:11.192 | +0.187 | 73 |
3. | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:11.328 | +0.323 | 97 |
4. | Antonio Fuoco | Ferrari | 1:11.331 | +0.326 | 71 |
5. | Romain Grosjean | Lotus | 1:11.509 | +0.504 | 45 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull | 1:11.757 | +0.752 | 78 |
7. | Raffaele Marciello | Sauber | 1:11.826 | +0.821 | 53 |
8. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:12.530 | +1.525 | 76 |
9. | Susie Wolff | Williams | 1:13.248 | +2.243 | 37 |