A megszűnés torkából megmenekülő Manor – a Marussia utódja – 2015-ös indulására olyan későn derült fény, hogy nem jutott idejük új autót építeni: a pontot is szerző tavalyi konstrukciót alakították át a kisebb idei szabályváltoztatások alapján, azzal a szándékkal, hogy a szezon későbbi futamaira elkészülnek az új modellel is. A bemutatkozás időpontját a nyár végi Belga Nagydíjra tűzték ki, de lehetséges, hogy tartalékaikat inkább a 2016-os autóra koncentrálják, hogy a következő szezonban nagyobbat léphessenek előre.
„Úgy gondolom, a következő néhány hétben pár igazán kulcsfontosságú döntést fogunk meghozni” – mondta a motorsport.com-nak Graeme Lowdon, a csapat sportigazgatója. „A kép kezd tisztulni azt illetően, hogy ki ellen harcolunk, valamint mit kell tennünk. Most azt kell választanunk, ami helyes a cég számára.” A döntésben fontos szerepe lesz a közelmúltban érkezett, komoly múltú mérnöki csapatnak is.
„Folyamatosan szakembereket hozunk a fedélzetre, akik ráhatással lesznek a döntéshozási folyamatra. Annak nincs értelme, ha van egy kutyád, de te magad ugatsz. Nem lenne logikus felvenni ezeket az embereket, aztán megmondani nekik, hogy ez itt a taktikai terv. Nincs nehéz és gyors út. Semmi nem mondja ki, hogy nem lehet másféle motorunk vagy karosszériánk. Minden nyitott, és bármi is a helyes válasz, mi azt fogjuk tenni. De tartsák fejben, hogy akiknek nagy hatásuk lesz erre a válaszra, még csak most érkeznek” – mondta Lowdon. A Manort a közelmúltban szóba hozták a Renault-val is, mint a franciák új gyári csapata.
Eközben a csapat megerősítette, hogy Roberto Merhi – aki, bár szezon eleje óta a Manor tagja, továbbra sem állandó versenyzőként van az istállónál, hanem futamról futamra hosszabbítják meg szerződését – maradni fog az Osztrák Nagydíj hétvégéjén is.