Korunk egyik legsikeresebb francia autóversenyzője 2008-ban tett próbát az F1-ben, miután az Egyesült Államokban domináns éveket tudott maga mögött, de a Toro Rossónál nem jöttek be a számításai. Legjobb eredménye a 7. helyezés volt, és másfél szezon után már távozott is a mezőnyből, majd rövid időn belül visszatért az IndyCarba, ami addigra újraegyesült a ChampCarral.
Bourdais a hétvégén mostoha körülmények között tudott diadalmaskodni a detroiti második versenyen, sikere után pedig arra kérték, vesse össze az F1-ben és az IndyCarban szerzett tapasztalatait. A francia szerint az amerikai formaautózás sokkal közelebb áll ahhoz, amiről a versenyzésnek szólnia kell.
„Ezen a hétvégén betonon versenyeztünk, ami komoly kihívást jelentett. Detroitban esőben vezeti nehezebb, mint bármelyik F1-es pályán, beleértve Monacót is” - fogalmazott a számos különféle kategóriát megjárt Bourdais a Detroit Free Press kérdésére reagálva. „Az F1 az összes pályáját tönkretette. Kiölték a sajátosságaikat, pudingot csináltak belőlük, ez pedig engem is nagyon bánt. Monaco ma már csak egy nyamvadt parkoló, néhány kanyarral.”
Az F1-ből kiábrándult francia szerint a világbajnokság sokat tanulhatna az USA-ban használt modellből, hiszen az IndyCar kevesebb pénzből is jobb versenyeket szolgáltat.
„A Formula-1-ben rengeteg dolog nem a megfelelő célokat szolgálja. Minden a pénzről és a pozícióról szól, nem pedig a versenyzésről. Ezzel szemben az IndyCarban senki nem a pénzszerzési lehetőséget keresi. Csak egyszerű és nagyszerű versenyzés az egész” - szögezte le.