A Formula-1-et kifogásolni nem kivételes dolog: bármilyen irányban is változzon a sport, mindig lesznek emberek, bennfentesek vagy kívülállók, akiknek nem fog tetszeni. Az angol nyelvű Motor Sport magazin főszerkesztője 1971 óta ír a motorsportok csúcsának tartott Formula-1-ről, ezért megfontolandó, amit a 69 éves Nigel Roebuck mond.
Az angol zsurnaliszta a spanyol El Confidencial lapnak adott interjút, akik hazai versenyzőjük, Roberto Merhi kijelentésére emlékeztették. A Manor pilótája arról beszélt, furcsának tartja, hogy a ’királykategória’ valójában gumikkal és üzemanyaggal való spórolásról szól, miközben más osztályokban sokkal kiélezettebb versenyzés folyik.
„Ez olyasvalami, amit nem szeretek hallani. Egészen a legutóbbi időkig minden gyártó azt akarta, hogy az ő gumijai legyenek a legjobbak és legtartósabbak. Most pedig?” – utalt arra, hogy az abroncsok a show eszközeivé váltak. Bernie Ecclestone pedig nem is akar változtatni ezen: kijelentette, a sportnak nincs szüksége a Michelinre, amely azzal a feltétellel térne vissza, hogy csúcsteljesítményű abroncsokat gyárthasson. „Nem hibáztatom a Pirellit, de meglepő, hogy ezzel a filozófiával akarnak a te és az én autómra gumikat eladni.”
Roebuck személyesen ismerte a Formula-1 legendás alakjait, köztük a május 8-án 33 éve elhunyt Gilles Villeneuve-öt. „Utálta volna ezt. Ami ma folyik, annak köze nincs az ő versenyzésről való elképzeléseihez. Gumikkal törődni, üzemanyagszintet figyelni… Jézusom!”
Nemrég került nyilvánosságra, mekkora pénzdíjat kapnak a csapatok tavalyi teljesítményükért. Az újságíró nem helyesli a köztük fennálló nagy ellentétet – a legnagyobb különbség alighanem a negyedikként végző Ferrari és hatodik Force India között figyelhető meg: előbbi csapatnak 164, utóbbinak 60 millió dollár jut –, sem azt, hogy az összbevételnek csak kétharmada jut az istállókhoz, a maradék részt az F1 tulajdonosa, a CVC Capital teszi el.
„Akik belelátnak az egészbe, úgy érzik, egyáltalán nem törődnek a Sauberrel, Lotusszal és Force Indiával. Két dolog rossz a mai F1-ben. A CVC valószínűleg a legrosszabb, ami valaha történt a Formula-1-gyel, mivel olyan sok pénz nem kerül vissza a rendszerbe. Ez az első. A második, hogy az élcsapatokat nem érdekli, hogy segítsenek a többinek. Az üzlet nagyon önzővé vált, a vége pedig az lehet, hogy öt csapat marad a rajtrácson.”