A Formula-1-es gazdasági modell működésének lényege, hogy a kereskedelmi jogok tulajdonosa, a Formula One Management minden év végén a médiajogokból, rendezési díjakból és egyéb forrásokból befolyt bevételek 35 %-át tartja meg magának, 65 %-ot pedig szétoszt a csapatok között. A teljes bevétel 50 %-a az előző évi konstruktőri pozíciók alapján oszlik el, 15 % pedig prémiumként – amire mindössze a Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren és Williams jogosult, a FOM-mal való korábbi megegyezésük alapján.
Így lehet, hogy az idei számokat nyilvánosságra hozó Autosport alapján a konstruktőri negyedik Ferrarinak eredménye jogán 67 millió dollár jár, 25 millióval kevesebb, mint a Mercedesnek: viszont óriási, 97 milliós prémium ütötte a markát, így a teljes 164 milliós díjazással az összes többi csapat fölé magaslik.
Míg a konstruktőri helyezés és a pénzdíjak listájában elfoglalt pozíció terén a Ferrari járt messze a legjobban, a nagy vesztes a harmadik helyezett Mercedes, amelyet még a Red Bull is megelőzött. Nem nevezhető kifejezetten szerencsésnek a Williams sem, akik a bajnokságban harmadikak lettek, ebben a sorrendben csak ötödikek. Ők 30 millió dollárral kapnak többet, mint legutóbb, 9. hellyel záruló 2013-as évük után.
A csapatok és a nekik járó pénzdíjak (dollárban), illetve 2014-es konstruktőri helyezésük:
1. |
Ferrari |
164 millió |
4. |
2. |
Red Bull |
156 millió |
2. |
3. |
Mercedes |
126 millió |
1. |
4. |
McLaren |
98 millió |
5. |
5. |
Williams |
83 millió |
3. |
6. |
Force India |
60 millió |
6. |
7. |
Toro Rosso |
54 millió |
7. |
8. |
Lotus |
51 millió |
8. |
9. |
Marussia |
48 millió |
9. |
10. |
Sauber |
44 millió |
10 |
A MEEX különleges akciójának köszönhetően most mindössze 8990 forintért látogathat ki a Magyar Nagydíj három napjára mindenki, aki érvényes diákigazolvánnyal rendelkezik. Az ajánlat részleteiről itt olvashatsz részletesen.