Tegnap a Formula-1 Stratégiai Csoportja döntött arról, milyen változásokat vezet be a 2017-es szezonnal kezdődően: bár a várakozásokkal ellentétben a V6-os hibrid motorformula nem változik, az erőforrás fordulatszámát megemelik, újra engedélyezik a verseny közbeni tankolást, aerodinamikai változtatások, szélesebb abroncsok és könnyebb autók érkeznek – ezektől pedig, már ha az F1 Bizottság és FIA is rábólint, tetemes gyorsulást várnak.
„Összesítve mindent úgy gondoljuk, az autókat öt-hat másodperccel is gyorsabbá tudjuk tenni, mint a jelenlegi generációt, ami a leggyorsabb Formula-1-es autókat jelenti, amik valaha léteztek” – mondta az Autosportnak Toto Wolff, a Mercedes üzleti igazgatója. „Ez izgalmas. A nagy áttörést az jelentette, hogy mindannyian felraktuk a kezünket, támogattunk egy ilyen mértékű teljesítménybeli célt. A bolygó leggyorsabb autóját akarjuk megalkotni. Jelenleg ez van folyamatban, ami remek hír.”
A tankolást 2010 óta tiltja a szabályzat – bár a Stratégiai Csoport megszavazta az újbóli engedélyezést, először egy megvalósíthatósági tanulmány készül az anyagi vonzatról. „Voltak a találkozón, akik azt mondták, hogy nagyon látványos” – vélekedik Wolff, aki határozottan a támogatók sorában áll. „Egyben könnyebb autót is jelent, így a versenyző jobban hajthat, az autó súlya nem fogja megölni a gumikat. A rajongók számára kiszámíthatatlanabbá teszi a versenyt.”
A legkétségesebb pont a pénteki ülésen szintén felmerülő ügyfélautók rendszere. Ez elsősorban a kisebb csapatok helyzetét hivatott megkönnyíteni, habár még ők sem tudják, helyes lenne-e erre az útra lépni. „Nyilvánvaló, hogy nem akarjuk kockára tenni a kisebb csapatokat. Bármiféle rendszert akarsz bevezetni, nehéz dolgod van. Olyan megoldást kell találni, ahol a kiscsapatok túlélhetnek, nem akarjuk, hogy mindegyikük többet költsön, mint amennyit keres.”
„A Stratégiai Csoport kész arra, hogy gyári specifikációjú autót ajánljon a többi istállónak, vagy a lehetséges új indulóknak. Egy másik készenléti terv arra az esetre, ha elveszítenénk egy csapatot, az lenne, hogy mi állítunk ki egy harmadik vagy negyedik kocsit. Ez nem a legvonzóbb történet a Formula-1 számára, de ha elképzeljük, hogy a Mercedes autójában egy fiatal versenyző ülne, aki kihívást jelentene a többieknek, az érdekes lehetne. Mindkét verzióban versenyképes autók kerülnének az élmezőny közelébe, vagy a középmezőnybe” – magyarázta az osztrák csapatvezető.