DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Először vezetett F1-est a Red Bull tehetsége

A GP2-ben versenyző Pierre Gasly jó helyen áll az energiaitalosok juniorprogramjában ahhoz, hogy ő lehessen a következő újonc, aki az egyik bikás autóban bemutatkozik. Tegnap a Toro Rossót vezette, ma a Red Bullt fogja.

Bár keddi napja az első volt a Formula-1-ben, Gasly hamar túllépett a tapogatózási fázison: a barcelonai teszten szorgalmasan róva a köröket 131 fordulóig jutott, ennél többet csak Nico Rosberg teljesített 146-tal. Köridő tekintetében 3,265 másodperccel maradt el a német abszolút legjobbjától, ez a hetedik helyre bizonyult elegendőnek.

„Az első alkalom, amikor F1-es autóban ülhetsz, igazán különleges egy versenyző számára. Erről álmodtam, mióta egészen fiatal vagyok” – mondta francia Gasly, aki most sem nevezheti magát idősnek, mindössze 19 esztendős. „Az elején úgy döntöttem, annyi tapasztalatot akarok begyűjteni, amennyit csak tudok, és úgy gondolom, ez sikerült is. 131 kört tettem meg, ami rengeteg benyomást jelentett. Döbbenetes volt, kivételes, és örülök annak, hogy a Toro Rossóval tehettem meg.”



Gasly idén a GP2-ben versenyez, tavaly még a Formula Renault 3.5 sorozatban láthattuk, amelyet újoncként második helyen zárt Carlos Sainz Jr. mögött. „Habár a különbség a GP2-höz viszonyítva nem túl nagy, az érzés minden téren sokkal jobb” – jegyezte meg a fiatal pilóta, aki aztán alaposabb összehasonlítást is végzett. „A GP2-es autó valószínűleg közelebb van az F1-hez (mint a Formula Renault), mert ugyanolyan gumikat használnak, vezetéstechnikailag többé-kevésbé ugyanaz.”

„Azt mondanám, a GP2 közelebb áll hozzá, de a 3.5-ből is át lehet ugorni, ahol nagyon sok a leszorítóerő, az F1-hez hasonlóan. Hamar alkalmazkodni lehet egy Formula-1-es kocsihoz, amit Kevin Magnussen is megmutatott, aki már első versenyhétvégéjén a második helyen zárt. Ezért megoldható a váltás a 3.5-ből és GP2-ből” – magyarázta Gasly, aki a magasabb G-erőket és az autón dolgozó számtalan mérnököt emelte még ki különbségként. A legnagyobb meglepetést a szervokormány jelentette számára, amellyel egészen könnyűnek érezte a kocsi irányítását.

A bemutatkozás sokáig emlékezetes fog maradni Gasly számára, a Toro Rosso után ugyanis ma már a Red Bull-lal gurul a spanyol pályára. Sok panaszt hallottunk már a főcsapat irányából, míg a második istálló a vélemények szerint idén igen ütőképes modellt épített: az viszont most először történik meg, hogy ugyanaz a versenyző kipróbálja mindkét autót, így össze is tudja majd hasonlítani őket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: