DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Nemmel szavaz az F1 az ötödik motorra

Egészen biztos, hogy a Stratégiai Csoport nem egyezik bele az enyhítésbe – Christian Horner azokra a csapatokra panaszkodik, akik időközben megváltoztatták álláspontjukat.

Tavaly még ötöt lehetett a hajtáslánc hatféle eleméből felhasználni a szezon folyamán büntetés nélkül, idén ezt a számot négyre szigorították, de már az első versenyek után szárnyra kaptak a hírek, hogy a csapatok egyöntetűen változtatni akarnak, és újra ötre emelni az engedélyezett mennyiséget – hamar világossá vált, 19 versenyt szinte lehetetlen négy elemmel abszolválni. Az Autosport lap információi szerint azonban egészen biztos, hogy a kérdésről döntő Stratégiai Csoport (tagjai: Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren, Williams, Force India) jövő csütörtökön nem fogja megszavazni a változtatást.



Eddig azt lehetett sejteni, hogy a módosítást a Mercedes akadályozza meg – az istálló elnöke, Niki Lauda jelentette ki először, hogy a Csoport nem fogja elfogadni a javaslatot –, a német motorgyártó csapatai ugyanis egyelőre igen jól állnak az erőforrások terén, míg a Red Bull, amelynek leginkább érdeke az emelés, szenved a legtöbbet. Az Autosport azonban úgy tudja, az energiaitalosok mellett épp a Mercedes az, aki igennel szavazna – a Ferrari, Williams, Force India és a hajtáslánc elemeivel ugyancsak rosszul álló McLaren azonban nemet fog mondani, költségekre hivatkozva.

„Egy hét múlva egy fontos találkozója lesz a Stratégiai Csoportnak, és biztos vagyok benne, hogy ez az ügy napirenden lesz. Csakhogy a modern F1-ben megtörténhet, hogy az emberek egyetértenek bizonyos dolgokban, aztán megváltoztatják a véleményük” – panaszkodott Christian Horner, a Red Bull főnöke. A csapat a maximális nyolcból a hatodik erőforrásnál jár, mindössze a szezon ötödik versenyén. „Akár kilencet (versenyzőnként) is elhasználhatunk a szezon során.”

A csapat versenyzője, Daniel Ricciardo ráadásul már a negyedik belsőégésű motornál jár a Spanyol Nagydíjon – az ausztrál azt reméli, hogy az utolsó erőforrás legalább ezt és a következő futamot kibírja. Egy újabb motorcsere számára tízhelyes rajtbüntetést fog maga után vonni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: