Furcsa helyzetben van Daniel Ricciardo, a Red Bull sztárja: annak ellenére, hogy a Renault-motoros különítményből egyedüliként minden egyes futamot befejezett eddig, mégis ő áll a teljes mezőnyből a legrosszabbul motorfronton. Barcelonában a negyedik erőforrás kerül be autójába, Bahreinben a célvonalon áthaladva adta meg magát az előző.
Ha ez az erőforrás is meghibásodik, Ricciardo tízhelyes rajtbüntetést kap. Hogy legalább kicsit halasszák ennek bekövetkeztét, a Renault módosított motorján a Spanyol Nagydíj előtt, hogy plusz megbízhatóságot és teljesítményt találjanak. Az ausztrál ennek ellenére sem számít kettőnél több futamra az erőforrástól – már ez is több lenne, mint az eddigi átlag…
„A negyediket fogjuk használni ezen a hétvégén, itt és Monacóban szeretném, Monaco után pedig értékelnünk kell a programot. Remélhetőleg sikerül megcsinálni a következő néhány versenyt. Rövid távon kell gondolkodnunk, úgy gondolom, ez a verseny és Monaco a prioritás számunkra” – idézi a crash.net Ricciardót. „A Renault folyamatosan dolgozik, és igyekszik megtalálni, amit csak lehet. Nyilvánvaló módon számunkra a teljesítmény egy dolog, a megbízhatóság egy másik, elsősorban azt kell megoldanunk.”
Mivel egyelőre az a legfontosabb, hogy az erőforrás végigbírja a versenyeket, Ricciardo úgy véli, a motorerő terén áldozatokat fognak hozni. „Egyelőre a teljesítmény oldalára talán nem összpontosítunk teljes gőzzel, a megbízhatósági gondok miatt. A fő kérdés, amit hétvégén próbálunk megoldani, a megbízhatóság. Azt az extra fél tizedet félre kell tennünk, amíg 100 százalékosan biztosak nem vagyunk ebben.”