A Forma-1-ben 2014-től visszatérő V6-os hibrid turbó erőforrások bevezetésük óta vitákat gerjesztenek: vannak, akik dicsérik őket technikai kiforrottságuk miatt, és hogy közel állnak az utcai autókban használt technikához, de ennél többször hallani olyan véleményeket, hogy a motorok csendesek és elképesztően drágák. Ez utóbbit különösen a kiscsapatok hangoztatják, Bernie Ecclestone pedig nemrég új, afféle köztes megoldással állt elő a motorformulát illetően.
Az aggregátok körüli disputa megkérdőjelezte az F1 új érájának sikerességét, azonban Toto Wolff sietett megvédeni az új formulát: „Nem gondolom, hogy megbukott volna” – idézte a Mercedes-vezetőt a Crash.net. „Mint bármely sportágnak, nekünk is megvannak a kihívásaink, és újra fel kell találni magunkat, ha azt gondoljuk, hogy ez a formátum nem elég jó. Úgy gondolom, hogy a Ferrari feltámadásával komoly harc alakult ki a vb-címért, és vannak jelek arra, hogy a nézettség növekedett az elmúlt néhány verseny során.”
„Az egyértelmű, hogy különbségek vannak a promóterek között, és hogy milyen show-t képesek kreálni egy-egy futam köré. De ennek megítélése nem azén dolgom, mert egy darab jegyet sem adok el, és nem én szerződök le a promóterekkel, vagy a TV-társaságokkal. Ezen a területen Bernie-t kell követnünk, hiszen ez a munkája, és nekünk csak részt kell vállalni ezekben a tárgyalásokban. Ki kell hangsúlyozni az álláspontunkat, és szükség van annak megjegyzésére, hogy mi a jó, és mi a rossz ebben” – mondta Wolff.
A 43 éves vezető több okot is megjelölt, miért tartja fontosnak a jelenlegi motorformulát. „A Mercedes számára fontos technológiai és kommunikációs szempontból, hogy hogyan látjuk magunkat a sportágban és hogyan látjuk a sportágat magát. Ezt a véleményt szeretnénk elfogadtatni mindenkivel, de a döntés már nem a mi kezünkben van.”