A kétszeres rali-világbajnok fia frusztráltsága érthető, hiszen azok után, hogy élete első két F1-es versenyén, Melbourne-ben és Sepangban pontszerző helyen ért célba, ezt az utána levő két versenyhétvégén önhibáján kívül nem sikerült megismételnie.
Bahreinben különösen a verseny első három körében volt számára szembeötlő a többi autóval szembeni lőerő-különbség, mivel ekkor még senki nem nyithatta az állítható hátsó szárnyat (DRS), mégis egyértelmű hátrányban volt a körülötte autózókkal szemben.
„A verseny elején, amikor senki sem használhatta még a DRS-t, egy csomó időt veszítettünk az egyenesekben, és ez elég trükkössé tette a helyzetünket. Megérkeztem a célegyenesbe egy másodperc előnnyel, az első kanyarban mégis támadni tudtak engem” – hangzott Sainz kifakadása az Autosportnak adott nyilatkozatában. A spanyol számára azért volt különösen csalódást keltő a bahreini teljesítmény, mert a pálya karakterisztikája hasonló Sepangéhoz, ahol pedig nagyon jól szerepelt a Toro Rosso, hiszen ő és Verstappen is pontokat szereztek.
„Különös, mert Sepang is egy olyan pálya, ahol fel kell áldoznunk a hátsó tengelyt, és Bahrein is ilyen, ezért érthetetlen, hogy amíg az egyik versenyen nagyon gyorsak voltunk, addig a másikon nagyon lassúak” – merengett Sainz a történteken, akinek már a rajt előtt megkezdődött bahreini kálváriája, hiszen a bokszból a rajtrácsra kivezető körében túl lassan haladt, ezért már eleve egy öt másodperces, bokszban letöltendő időbüntetéssel kezdte az 57 körös versenyt.
„Tudtuk, hogy szűkösen leszünk az üzemanyaggal, ezért kérte azt tőlem a csapat, hogy menjen nagyon lassan a kivezető körben. Ez kicsit túl jól sikerült, ezért büntetést kaptam. Frusztráló verseny volt, ne is beszéljünk többet róla, felejtsük el” – lépett tovább a Toro Rosso ifjú spanyol üdvöskéje.