A május 10-én esedékes Spanyol Nagydíj helyszínéről, Barcelonából a Pirelli bőven rendelkezik adatokkal, hiszen két téli tesztet is tartottak itt: ezért döntöttek úgy, hogy az abroncsoknak nagy terhelést jelentő pályára a közepes és kemény keverékeket szállítják el.

Monaco a versenynaptár leglassabb állomása, így itt sem okoz meglepetést a szuperlágy-lágy kombináció. Érdekesebb azonban, hogy a két ezutáni aszfaltcsíkon, Kanadában és a Red Bull Ringen is ugyanez marad a felhozatal. Az Autosport szaklap „agresszív” jelzővel illette a Pirelli döntését – mivel tavalyhoz képest jelentősen gyorsultak az autók, ezáltal nőtt az abroncsok terhelése, érthető lett volna egy konzervatívabb választás. Az olasz cég Kanadát illetően a megszokott hűvös időjárással, Ausztriára vonatkozóan a viszonylag alacsony átlagsebességgel és kiszámíthatatlan időjárással indokolta választását.
A soron következő négy helyszín gumikínálata:
|
Spanyol Nagydíj |
május 10. |
közepes |
kemény |
|
Monacói Nagydíj |
május 24. |
szuperlágy |
lágy |
|
Kanadai Nagydíj |
június 7. |
szuperlágy |
lágy |
|
Osztrák Nagydíj |
június 21. |
szuperlágy |
lágy |
Összehasonlításként az első négy futam választéka:
|
Ausztrál Nagydíj |
március 15. |
lágy |
közepes |
|
Maláj Nagydíj |
március 29. |
közepes |
kemény |
|
Kínai Nagydíj |
április 12. |
lágy |
közepes |
|
Bahreini Nagydíj |
április 19. |
lágy |
közepes |